نماینده سازمان حقوق بشر در افریقا تاکید کرد:

ضرورت تاسیس مجلس مردمی علیه جنایات حقوق بشری امریکا

نماینده سازمان حقوق بشر در افریقا در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خواستار تاسیس مجلس مردمی جهانی برای پیگیری جنایات ایالات متحده در زمینه حقوق بشر و تبیین معیارهای دوگانه امریکا جهت سواستفاده از این مفهوم در دنیا شد.

دکترعبدالغنی در سخنان خود اظهار داشت: تمامی مردم منطقه به ویژه در غرب آسیا و افریقا، طی چهار دهه اخیر مسیر مقاومت را دنبال می نمایند و ایالات متحده این مسیر مقاومت را به عنوان یک تهدید تروریستی در دنیا معرفی می کند. این در حالی است که امریکا تاریخ مقاومت خود در برابر اشغالگری انگلستان و تاسیس کشور ایالات متحده توسط جرج واشنگتن را اقدامی آزادی طلبانه تلقی و تبلیغ می نماید.

وی با ذکر مثال‌هایی درباره معیارهای دوگانه حقوق بشر امریکایی‌، اظهار داشت: باید با اقتدا به ولی امر مسلمین حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) مردم را به سمت جهاد تبیین فراخواند. جهاد تبیینی که جنایات امریکا علیه حقوق بشر به عنوان بزرگترین عامل جنایات ضدبشری در جهان را مفتضح می نماید.

این شخصیت مصری در ادامه اظهار داشت: امریکا ادعا می کند بزرگترین حامی حقوق بشر است در حالی که مشاهده می کنیم از لحاظ سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی علیه هر دولتی که با سیاست‌های این کشور همراه نیست، جنایت‌های ضد حقوق بشری خود را اعمال می نماید.

وی تشکیل مجلس مردمی جهانی را راهبردی عملی برای مقابله با جنایات ضدبشری امریکا دانست و ادامه داد:‌ رصد و پیگیری جنایات امریکا از طریق موسسات و هیئت‌های مردمی باید صورت گیرد. عناصر مهم این مجلس نخبگان هستند که در فعالیت‌های موسسات مردمی فعالیت دارند.

دکتر عبدالغنی چهارچوب‌های فعالیت این مجلس را تبیین امور معرفتی، گفتمانی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف دانست و ابراز داشت: برای نتیجه بخش بودن، این اقدامات باید در دو صورت مرحله‌ای و تاکتیکی پیگیری شود. استمرار این عمل در دراز مدت باید توسط نخبگان جوان انجام گیرد.

وی تصریح کرد: نظر به اهمیت نقش بانوان در جامعه، باید فعالیت‌ ویژه‌ای برای زنان در نظر گرفت و گروه‌های بانوانی در زمینه جهاد تبیین تشکیل گردد.

نماینده سازمان حقوق بشر در افریقا،‌ تمام کشورهایی که مورد هدف امریکا قرار دارند را مخاطب جهاد تبیین خواند و یادآور شد:‌ از لحاظ اجرایی باید مجموعه‌هایی از پیگیران این مسائل در فضای مجازی تشکیل گردد و یک مرکز پژوهشی مردمی نیز راه اندازی شود که بتواند نتایج فعالیت‌های خود را در عرصه سایبری و رسانه‌ای اطلاع رسانی نماید.

دکتر عبدالغنی در پایان اظهار داشت: تمام این موسسات باید از طریق امضای تفاهم نامه با یکدیگر همکاری داشته باشند و منابع خبری درباره جنایات ضدحقوق بشری امریکا در گذشته، حال و برنامه‌های آینده آن در زمینه حقوق بشر فعال باشند و در عرصه پژوهشی نیز، کارگاه‌های تخصصی در زمینه جهاد تبیین تشکیل شود.