دیدار نماینده المصطفی در اصفهان با آیت الله مستجابی

حجت الاسلام و المسلمین طاهایی، رییس نمایندگی اصفهان در دیداری صمیمانه با آیت الله مستجاب الدعواتی از علمای سرشناس اصفهان، با ایشان گفت و گو نمود.

در این دیدار ابتدا رئیس نمایندگی اصفهان مختصری از فعالیتهای و برنامه های جامعه المصطفی در حوزه های مختلف برشمرد. در ادامه آیه الله مستجابی ضمن عرض خیرمقدم، گوشه هایی از فعالیتهای علمی، سیاسی و پژوهشی خود اشاره نموده و برخی خاطرات گذشته خود از زمان مرحوم آیه الله سید ابوالحسن اصفهانی و مرحوم آیه الله بروجردی و مرحوم آقا نجفی و مرحوم مصدق رحمه الله علیهم اجمعین را بیان کرد.

آیت اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف مستجاب الدعواتی، در ۱۳۰۲ به دنیا آمد.

وی به علت نسبت خانوادگی و اینکه خود از خاندان صدر است، از جوانی رابطه‌ای نزدیک و صمیمی با امام موسی صدر داشته است که این دوستی و تعلق خاطر، همچنان به قوت خود باقی است.

آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد.

او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود.

آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر و ادب و هنر دارد.