مراسم شهادت امام صادق (ع) در حوزه‌های علمیه همکار و پیوسته افغانستان

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در حوزه‌های علمیه همکار و پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی در افغانستان برگزار شد.

 

حوزه علمیه امام‌زاده یحیی (ع)

مراسم سوگواری شهادت مظلومانه صادق آل طه حضرت امام جعفر صادق (ع) روز سه‌شنبه مورخ ۲۶/۲/۱۴۰۲ در حوزه علمیه امام زاده یحیی (ع) یکی از مدارس همکار نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار گردید.

مراسم با تلاوت آیاتی از قران کریم توسط آقای سید صادق رضایی آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام سید میرزا حسین مهدوی به پایان رسید.

 مدرسه علمیه زینب کبری – کابل

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق(ع) با حضور طلاب در مدرسه علمیه زینب کبری یکی از مدارس همکار نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان برگزار شد.

این مراسم با برنامه های متنوع (تلاوت قرآن، مداحی و سخنرانی) برگزار گردید.

مدرسه علمیه امام صادق(ع) بلخ

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور اساتید، طلاب بخش خواهران و برادران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بلخ یکی از مدارس علمیه پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان برگزارگردید.

مراسم با تلاوت قرآن کریم توسط آقای محمد رضا نوری آغاز و با ذکر مصیبت توسط مداح اهلبیت آقای جانعلی محمدی ادامه یافت. در این محفل آقای نور علی زکی سخنرانی نمود و گفت: دو انقلاب و ثوره بزرگ در دوران ائمه(ع) اتفاق افتاد، یکی انقلاب عملی که قیام امام حسین عهده دار آن بود و در یک نصف روز انجام گرفت و ماندگار شد و دوم انقلاب علمی که توسط امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) شکل گرفت که مورخان می گوید امام جعفر صادق حدود چهار هزار شاگرد را برای جامعه انسانی تحویل داد.

حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) ولایت غزنی

مراسم سوگواری شهادت مظلومانه صادق آل طه حضرت امام جعفر صادق (ع) با مشارکت طلاب خواهر در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) ولایت غزنی که از جمله مدارس همکار نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان می باشد برگزار گردید.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط خانم صبرگل سلطانی آغاز و با قرائت مقاله توسط خانم ملالی حیدری و خانم زهرا رضایی ادامه یافت.

در این مراسم حجج اسلام آقایان ناطقی و محمدی پیرامون شاخصه های وحدت گرایی در آموزه های امام صادق(ع) و سیمای شیعیان از منظر امام صادق(ع) سخنرانی نمودند.

 مدرسه علمیه سلطانیه – مزارشریف

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه سلطانیه مزار شریف که یکی از مدارس علمیه پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان است، برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام فیاضی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره نمود که مردم را در آن به ایمان و تقوا و صبر و ادب در زندگی دعوت کرده است. وی در ادامه به معرفی شخصیت امام صادق(ع) از زبان شاگردان آن حضرت پرداخت و گفت: رئیس مذهب مالکی ها در مورد آن حضرت می گوید: شخصی با فضیلت تر از امام صادق (ع) را نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است. مراسم با خواندن ذکر مصیبت به پایان رسید.