دوره عمومی کارورزی مباحث جنسیت و خانواده

پژوهشکده زن و خانواده، ویژه طلاب حوزه های علمیه در سال جاری دوره عمومی کارورزی مباحث جنسیت و خانواده برگزار می کند.

این دوره با هدف تربیت پژوهشگر و کنشگر علمی در حوزه‌ جنسیت و خانواده، استفاده از ظرفیت مستعدین دوره، در پژوهش‌های داخلی و بیرونی پژوهشکده و شناسایی و جذب افراد دارای ظرفیت بالقوه هیئت علمی دوره فوق را برگزار می کند.

استفاده از ظرفیت راهنمایی و مشاوره اساتید پژوهشکده جهت تدوین پایان‌نامه، مقالات علمی و پژوهشی در حوزه جنسیت و خانواده، اعطای گواهی معتبر پایان دوره آموزشی و پژوهشی مطالعات اسلامی جنسیت و خانواده ، – معرفی ظرفیت‌های پژوهش و تدریس دانش پژوهان به مراکز و نهادهای علمی – پژوهشی و – حمایت مادی از طرح‌های پژوهشی دانش پژوهان پس از تایید پژوهشکده و امکان بهره‌مندی از امتیاز جذب هیئت‌ علمی پژوهشکده پس از عبور از مراحل جذب، از امتیازات این دوره خواهد بود.

عناوین و سرفصل های آموزشی، پژوهشی دوره تاریخ اندیشه غرب، فمینیسم ، چالش‌های فقهی و حقوق در نگاه فمینیسم اسلامی و پاسخ‌ها ، الهیات جنسیتی، جامعه شناسی، آشنایی با پارادایم‌ها و روش‌های پژوهش در علوم انسانی و همچنین دروس کارگاهی: اصول نگارش علمی- پژوهشی / آشنایی با پایگاه های علمی تخصصی و بانک اطلاعاتی شاخص در حوزه جنسیت و خانواده است.

طول دوره حداکثر ۶ ماه و میزان ساعت آموزشی ۱۵۵ ، پژوهشی ۱۰۰ ساعت و ۱۵ ساعت هم برای کارگاه های علمی و مهارتی دوره در نظر گرفته شده است و در پایان دوره به شرکت کنندگان، بعد کسب نمرات قبولی آموزشی و پژوهشی گواهی اعطا خواهد شد.

از شرایط طلاب علاقمند به این دوره می توان موارد ذیل را نام برد؛ – طلاب مشغول به تحصیل سطح ۴ یا دانشجوی دکتری (دارای سوابق حوزوی) – طلاب سطح ۳ یا دارای مدرک کارشناسی ارشد با پایان‌نامه جنسیتی در حوزه زن و خانواده – طلاب نخبه و برجسته مورد تایید مرکز نخبگان حوزه. (در مقطع سطح ۳و۴)- طلاب معرفی شده از سوی نهادهای علمی، انجمن‌ها و مراکز حوزوی و جامعه الزهرا. (در مقاطع سطح ۳ و همینطور موفقیت در مصاحبه علمی می باشد.

مهلت ثبت نام تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ از طریق لینک ثبت نام: http://register.wrc.ir/view.php?id=51739 خواهد بود و برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق: https://wfrc.ac.ir/fa و یا با تماس با شماره تلفـن: ۵۸-۳۲۶۰۳۳۵۷ (۰۲۵) داخلی ۴۶۱۶ یا ۴۶۱۷ می توان اقدام کرد.