دیدار شماری از علویون سوریه با جانشین ریاست المصطفی

شماری از علویون سوریه با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین ریاست المصطفی دیدار و گفت وگو کردند.

جانشین ریاست المصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: المصطفی یک دانشگاه اسلامی بین المللی است که در مجامع بزرگ جهانی و اتحادیه های دانشگاهی معتبر عضویت دارد.

وی تنوع بسیار زیاد رشته های آموزشی را یکی از ویژگی های جامعةالمصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی رشته های خود را در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکتری در سه حوزه علوم اسلامی، انسانی و زبان و فرهنگ شناسی ارائه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، تحصیل فراگیرانی از حدود ۱۴۰ ملیت مختلف را یکی دیگر از ویژگی های المصطفی خواند و خاطرنشان کرد: مخاطبان ما شامل همه مذاهب اسلامی و پیروان سایر ادیان می گردد و در کنار معارف اسلامی و اهل بیتی(علیهم السلام)، به مطالعات سایر ادیان از دیدگاه اسلام نیز پرداخته می شود.

وی دوره های آموزشی المصطفی را در سه بخش بلند مدت، کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی قابل دسته بندی دانست و افزود: رسالت ما بر اساس اسلام و قرآن تعریف می شود و هدف ما رساندن پیام معارف اسلامی، قرآنی و اهل بیتی به همه تشنگان این معارف است و بر همین اساس، المصطفی رشته های خود را با توجه به نیاز مخاطبان تعریف نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، المصطفی را علاقه مند به استفاده از ظرفیت های علمی گروه های مختلف پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) خواند و اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، خاندان رسول گرامی اسلام در نوعی غربت قرار گرفتند که امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران گذار از این دوران غربت هستیم و همه افراد مرتبط با این مکتب باید با انس بیشتر به یکدیگر، زمینه شناخت و ارائه معارف اهل بیت(علیهم السلام) در جهان را محقق نمایند.

جانشین ریاست المصطفی ادامه داد: بنا به فرموده پیامبر(صلی الله علیه و آله) در حدیث ثقلین، همه ما باید شناخت خود را نسبت به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بیشتر نماییم و این آمادگی از سوی المصطفی وجود دارد تا تعاملات علمی خود را با علویان سراسر جهان به منظور برافراشته نمودن پرچم هدایت اهل بیت(علیهم السلام)، هموارتر از گذشته ادامه دهد.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز از وابستگی کامل پیش از انقلاب به خودکفایی در بسیاری از عرصه ها دست یافته است که این پیشرفت مورد اذعان دشمنان انقلاب اسلامی نیز قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با اشاره به اعمال انواع فشارها و دشمنی ها در ساحت های مختلف از روز نخست علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمن عرصه های فرهنگی و اجتماعی را هدف اصلی توطئه های خود قرار داده است تا پایه های حکومت دینی در ایران را متزلزل نماید و انشالله این نیرنگ نیز مانند تلاش های گذشته آنان با هوشیاری مردم، با شکست مواجه خواهد شد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، جانشین ریاست المصطفی به سوالات مهمانان پاسخ گفت.