در نشست دانش پژوهان رشته روان شناسی مطرح شد:

تولید ۲۲۹ مقاله علمی توسط اساتید و دانش پژوهان گروه روانشناسی

تا کنون 21 موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و 9 موضوع رساله دکتری در گروه تصویب شده است که از این تعداد 10 پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع شده و 4 رساله دکتری به مرحله دفاع رسیده است. که از این میان چهار رساله و سه پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع شده، به کتاب تبدیل شده اند.

نشست دانش پژوهان رشته روان شناسی با اعضای گروه و رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار شد.

دکتر تقییان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی و دبیر پژوهشی گروه روانشناسی گزارشی از فعالیت‌های گروه ارائه کرد و گفت: تا کنون ۲۱ موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و ۹ موضوع رساله دکتری در گروه تصویب شده است که از این تعداد ۱۰ پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع شده و ۴ رساله دکتری به مرحله دفاع رسیده است. که از این میان چهار رساله و سه پایان نامه کارشناسی ارشد دفاع شده، به کتاب تبدیل شده اند.

وی با اشاره به انتشار ۵ شماره از مجله روان‌شناسی اسلامی گفت: فعالیت‌های پژوهشی اساتید و دانش‌پژوهان کارشناسی ارشد و دکتری گروه، به تولید ۲۲۹ مقاله علمی انجامیده که از این تعداد، ۶۴ مقاله متعلق به دانش‌پژوهان است.

در بخشی دیگر این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر نوری عضو شورای علمی گروه روانشناسی، انتخاب هدف را درجهت تعالی و پیشرفت علمی و تحصیلی دانش پژوهان مهم دانستنه و اظهار داشت: بر اساس یک پژوهش، دانشجویانی که هدف خود را نوشته بودند، ۸۰ درصد به سِمت‌های عالی رسیده‌اند و ۸۰ درصد کسانی که هدف نداشتند، به جایگاه خاصی نرسیده‌اند. از اینرو، مکتوب نمودن هدف، نقش مهمی در رسیدن به آن دارد.

وی ادامه داد:. دانش پژوهان می‌توانند تولید علم دینی و استخراج مطالب روان‌شناسی از قرآن و حدیث وحل مشکلات روان‌شناختی خانواده‌ها و مردم را به عنوان هدف خود برگزینند.

عضو شورای علمی گروه روانشناسی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف سه نکته خودشناسی، مثبت اندیشی و استفاده از کمک الهی ضرورت دارد.

گفتنی است در ادامه این نشست به سوالات دانش پژوهان پاسخ داده شد.