در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد؛

مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با سخنرانی استاد فرحزاد در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در این مراسم خاطرنشان کرد: روایات فراوانی در باب اهمیت صلوات بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) و خاندان ایشان نقل شده است و همه بزرگان و علمای ما بر آن تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اهمیت برپا داشتن نماز مخصوص اول ماه ذی القعده، ابراز داشت: در روایات نقل شده است کسی که این نماز را بجای آورد، خداوند طلبکاران او را در قیامت راضی می گرداند و خدای متعال او را با ایمان از دنیا می برد.در آخر الزمان ریزش ها بسیار زیاد است و با ایمان از دنیا رفتن کاری دشوار است.

استاد درس اخلاق در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی ایام شادمانی پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) همچون دهه کرامت و…، ابراز داشت: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود. ائمه(علیهم السلام) فرمودند در شادی آنان شاد و در غم آنان غمگین باشیم. میزان تاکیدی که به برپایی جشن غدیر شده است کم نظیر است.

وی با اشاره به برخی روایات درباره شهر قم، اظهار داشت: در روایات بر تقدس خاک قم تاکید  و به عنوان حرم و آشیانه اهل بیت(علیهم السلام) از آن یاد شده است. همینطور تعاریف ارزشمندی از اهل قم در روایات وجود دارد.

استاد فرحزاد در ادامه به برخی کرامات حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: استمرار بر زیارت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به ویژه برای اهل قم ضروری است و نباید مورد غفلت ما قرار گیرد.

سخنران مراسم یادآور شد: حضرت قاطمه معصومه(سلام الله علیها) دختر امام ، خواهر امام و عمه امام است و دامنه شفاعت ایشان بسیار وسیع است و وجود حرم مطهر آن حضرت در قم نعمتی بزرگ است که باید از آن بیشترین استفاده را ببریم.

شایان ذکر است این مراسم با مدیحه سرایی آقای زمانی، مداح اهل بیت(علیهم السلام) پایان یافت.