دیدار رئیس جامعةالمصطفی و نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه و نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، پیش‌ازظهر امروز با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار که در دفتر نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان برگزار شد، خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته نسل‌هایی از طلاب در منطقه و به ویژه در جمهوری اسلامی ایران تربیت شده‌اند که امروز در مناطق خود مشغول به خدمت هستند.

وی مهارت ارتباط اجتماعی و تحصیلات را دو مسئله متمایز در تربیت طلاب دانست و اظهار داشت: کسب آداب مردم‌داری و جامعه‌داری، از مهارت‌هایی است که در کلاس‌های درس چندان حاصل نمی‌شود. به همین منظور در سالیان اخیر، طرح مربیان اخلاقی در المصطفی اجرا شد که هر گروه از طلاب با یک مشرف دلسوز همراه بوده و نظارت پدرانه آموزشی و تربیتی بر آنان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، با اشاره به اهمیت تربیت در کنار تعلیم در جامعةالمصطفی، تصریح کرد: حضور بزرگانی مانند جنابعالی از این جهت برای ما بسیار مغتنم است و امیدواریم در قالب جلسات تربیتی و درس‌های اخلاق، طلاب و مربیان ما از وجود شما بهره‌مند باشند.

وی با تاکید بر اینکه وجود اختلاف سلیقه میان طلاب برخی ملیت‌ها نباید به اختلاف و چنددستگی مبدل شود، افزود: باید در پذیرش و ارائه رشته‌ها نقشه راه متوازنی برای تقسیم فعالیت‌های علمی میان طلاب وجود داشته باشد تا نیاز علمی جامعه پیروان اهل بیت(علیهم السلام) در عرصه‌های گوناگون مرتفع گردد.

رئیس جامعةالمصطفی تشکیل محفلی به عنوان یک هویت جمعی برای طلاب هر ملیت را موثر دانست و اظهار داشت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های خود طلاب، به منظور شکل‌گیری چنین جایگاهی اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد،‌نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم به رئیس جامعةالمصطفی، اذعان داشت: این دفتر ماموریت خود را جدا از المصطفی نمی‌داند و امیدواریم بتوانیم در مسیر این اهداف مشترک گام برداریم.

وی با اشاره به حضور موثر دانش‌آموختگان المصطفی در مناطق مختلف جهان از جمله قفقاز، روسیه، ترکیه و…، خاطرنشان کرد:‌ هرکدام از طلاب المصطفی همچون چشمه‌ای جوشان موجب آبادی اطراف خود شده است.

نماینده ولی فقیه در پایان حضور یک عالم جامع الشرایط در هر منطقه را برای مردم بسیار راهگشا دانست و تاکید کرد: فرهنگ و تربیت همانند اقتصاد با دستور محقق نمی‌شود و این عملکرد ماست که می‌تواند در این ساحت موثر باشد. گاهی یک حرکت اخلاقی می‌تواند تاثیری بنیادین در افراد برجای گذارد که با ساعت‌ها آموزش بدست نمی‌آید.