مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی:

جشنواره قرآن و حدیث، انعکاس تلاش خادمان قرآن کریم در المصطفی است

مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره قرآنی حدیثی جامعةالمصطفی شب گذشته در سالت قدس مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی،‌مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی برگزاری این جشنواره قرآنی و حدیثی را منعکس‌کننده تلاش های خادمان قرآن کریم در جامعةالمصطفی خواند و ابراز داشت: رویکرد امسال جشنواره به شکلی بوده است که سطح قرآنی طلاب المصطفی ارتقا یابد. نگاه امسال ما در رشته حفظ به صورت کمی و در ترتیل و تحقیق، نگاه کیفی مدنظر بوده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور برجسته ترین اساتید قرآنی در نمایندگی اصفهان، خاطرنشان کرد: اختتامیه امروز به نوعی جمع بندی فرآیندهای چندماهه قرآن و حدیثی المصطفی است که در واحدهای داخل و خارج از کشور پیگیری شده است.

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی ادامه داد:‌ در سال جاری، ۲۹ نمایندگی المصطفی اقدام به برگزاری جشنواره قرآن و حدیثی المصطفی کردند.

وی قرآن کریم را موجب وحدت جهان اسلام و زبان مشترک همه مسلمانان خواند و یادآور شد: برگزاری این جشنواره در بسیاری از کشورها موجب حل اختلافات و گردهمایی شخصیتهای برجسته اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به مشارکت مراکز قرآنی کشورهای مختلف در برگزاری بیست و هشتمین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی، اظهار داشت: حضور دانش آموختگان قرآنی در این جشنواره ها به عنوان داور و مدرس یکی از افق‌های محقق شده جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی است.

مدیرکل قرآن و حدیث،‌ مسیر قرآنی شدن طلاب المصطفی را فراهم دانست و تصریح کرد: کمیته فنی جشنواره امسال در غیاب مرحوم استاد شهیدی پور با حضور شاگردان ایشان برگزار گردید و امیدواریم در سال های آینده از ظرفیت این عزیزان استفاده بیشتری نماییم.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم با اهدای لوحی از سوی آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی به برادر استاد شهیدی‌پور، از خدمات قرآنی این استاد فقید قرآنی تجلیل به عمل آمد.