دیدار نماینده المصطفی با مفتی اعظم کشور بروندی

نماینده جامعه المصطفی در کشور بروندی به همراه مدیران المصطفی در منطقه با مفتی اعظم بروندی دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده منطقه‌ای جامعه المصطفی بیان داشت:‌ یکی از حربه‌ها و ابزاری که دشمنان درطول تاریخ و در زمان‌های مختلف، جهت تضعیف جهان اسلام به کار بردند، مسئله ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمانان بوده است. در اثر ایجاد تفرقه قومی، ملی، مذهبی و بین جهان اسلام و امت اسلامی، مسلم است که زمینه‌هایی برای دشمنان مساعد می‌شود که بتوانند از تفرقه به نفع خویش استفاده کرده و اهداف خود را در قبال جهان اسلام یا یک جامعه اسلامی عملی سازند، چرا که ایجاد تفرقه در یک کشور، جامعه و حتی یک خانواده سبب از هم پاشیدگی آن می‌شود و جامعه آسیب‌پذیر می‌گردد و دشمن می‌تواند اهداف خود را به راحتی عملی سازد.

وی در ادامه افزود: در موارد بسیاری، ایجاد نفاق و تفرقه، منشأ خارجی دارد، برای آنکه قدرت‌های استکباری بتوانند کشورهای اسلامی را تحت سیطره خود درآورند و به اهداف خود برسند. این در حالی است که اسلام خلاف این مسئله را در نظر دارد و بر وحدت اسلام و مسلمین تأکید می‌ورزد، چرا که عزت و سرافرازی اسلام و مسلمین در پرتو اتحاد بوده و خواهد بود.

مفتی اعظم بروندی نیز در این دیدار ضمن تشکر و خوش‌آمدگویی تاکید کرد: این جلسات بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود و امیدوارم این اولین و آخرین جلسه نباشد و همواره لازم است، برای تداوم این جلسات، تلاش کنیم.

شیخ شعبان علی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون در کشور بروندی، هیچگونه تفرقه و خصومتی بین پیروان مکتب اهل بیت و اهل تسنن وجود نداشته است و این نشان‌دهنده وحدت بین مسلمانان است و امیدوارم در آینده این روابط مستحکم‌تر شود.

مفتی اعظم کشور بروندی