در درس اخلاق ویژه اساتید و کارکنان  نمایندگی گلستان تأکید شد؛

تجلی شخصیت زن با هویت اسلامی از شاخصه‌های حیات طیبه فاطمه معصومه سلام الله علیها

درس اخلاق ویژه اساتید و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان با ارائه حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در گلستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در این مراسم که مقارن با آغاز دهه کرامت برگزار گردید، با اشاره به فضائل و مناقب حضرت معصومه سلام الله علیها و علو رفعت و مقام عصمت آن حضرت اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، انسان زمانی که از تنگناهای نفسانی بگذرد می تواند به جایگاه های رفیع و معنوی دست یابد و حضرت معصومه سلام الله علیها از شخصیت هایی هستند که به قلل رفیع معنویت دست پیدا کردند.

وی افزود: بعضی از افراد دارای ثمره فراوان برای خود و اجتماع پیرامون خود هستند؛ مانند حضرت عیسی علیه السلام که می فرماید: «و جعلنی مبارکا این ما کنت» و حضرت معصومه سلام الله علیها نیز بر اساس رعایت تقوای الهی و در اثر سلوک معنوی تحت اشراف امام کاظم علیه السلام به این مقام والا دست پیدا کردند و بر همین اساس سالها پیش از تولد آن حضرت، بشارت حیات نورانی ایشان توسط امام صادق علیه السلام داده شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تجلی شخصیت زن با هویت اسلامی را از دیگر شاخصه های حیات طیبه فاطمه معصومه دانست و افزود: روشن بینی و بصیرت در عین حضور فعال اجتماعی با زیست عفیفانه از حضرت معصومه الگویی تمام عیار به نمایش گذاشته است.

رئیس نمایندگی گلستان در ادامه دارا بودن مقام شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها و نیز مقام عصمت آن وجود با برکت را از جمله خصائص ایشان برشمرد و تصریح کرد: امام زاده بودن تنها ویژگی حضرت معصومه سلام الله علیها نیست؛ آنچه حضرت معصومه سلام الله علیها را متمایز ساخته است عالمه غیر معلمه بودن و ولایتمداری ایشان است که حضرت را به مقامی رسانده که امام صادق علیه السلام در این خصوص فرمودند:  برای ما حرمی است و آن قم است و در آن بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دفن خواهد شد، هر که او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی  در ادامه اظهار داشت: از جمله نکات حائز اهمیت در زندگی آن حضرت جایگاه مهم علمی ایشان است .داستان معروفی نقل است که جمعی از شیعیان برای درک محضر امام موسی بن جعفر علیهما السلام  و طرح سوالاتی عازم سفر شدند که به علت غیاب ایشان همان سوالات را از حضرت معصومه پرسیدند و از ایشان پاسخ گرفتند.

در ابتدای این مراسم سید جابر هاشمی به مناسبت ایام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به مدیحه سرایی پرداخت و در پایان این برنامه از برگزیدگان مسابقات ورزشی همکاران (جام دهه فجر) با اهدا لوح تقدیر بعمل آمد.