حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعتماد؛

خودسازی مهم‌ترین مسئله پیش روی تمام انسان‌ها

درس اخلاق حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعتماد به همت معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه و با همکاری مدرسه عالی تخصصی  فقه و مدرسه عالی معارف اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعتماد خودسازی را مسئله پیشروی تمام انسان‌ها دانست و اظهار داشت: پیام این کلمه این است که ما خودمان را بشناسیم که کى هستیم و در مرحله بعد آن ماهیّتى که ما هستیم آن را بسازیم.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی به آیه شریفه «یا ایها الذین امنوا اتقوا اللّه ولتنظر نفس ما قدمت لِغدٍ واتّقوا اللّه» اشاره کرد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید؛ یعنى اى مؤمنان، تقوا پیشه کنید و هر کس بررسى کند که براى فردایش چه چیز پیش فرستاده است.

وی افزود: باز در انتهاى آیه شریفه، دستور به تقوا داده می‌شود. یعنى در این فرمان، اصل دستور، دقت در چیزى است که پیش فرستاده و این دستور معطوف است با دو فرمان تقوا که نشانگر اهمیت کار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اعتماد تأکید کرد: کاملاً دقت کنید، اتقوا اللّه که تکرار شده، به معناى این است که در این مسئله اغماض نکنید و کاملاً دقت کنید، کاملاً مراقبت کنید. بعدازاین می‌فرماید: «و لا تکونوا کالذین نَسُو الله فانسیهم انفسهم»؛ از آنهایى که خدا را فراموش کردند نباشید که در نتیجه، خداوند هم آنها را مجازات کرد و گرفتار این بلیّه نمود و آن بلیّه این هست که خودشان را فراموش کردند! این آیه شریفه از ظرائف آیات است.