دیدار دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با رئیس جامعةالمصطفی

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سرکارخانم افتخاری، به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۵ ملیت مختلف در واحدهای داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به چهل درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی جامعةالمصطفی را یک مرکز علمی بین المللی خواند که عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد و یادآور شد: علاوه بر آموزش‌های حضوری و بلندمدت، هزاران نفر در رشته‌های مختلف و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی المصطفی به هشت زبان مختلف مشغول به تحصیل هستند و در کنار آن نیز موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی، سالانه پذیرای چندین هزار استاد دانشگاه‌، محقق و پژوهشگر از سراسر جهان است.

رئیس المصطفی ایجاد زمینه تحصیل پیروان مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر را یکی از ویژگی‌های این مرکز علمی برشمرد و خاطرنشان کرد:المصطفی به برکت انقلاب اسلامی امروز میزبان پیروان مذاهب مختلف اسلامی است و یکی از پرچمداران گفتمان تقریب و وحدت جهان اسلام به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر سهم چشمگیر المصطفی در توسعه زبان فارسی در جهان، تصریح کرد:‌ امروز زبان فارسی، زبان گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و تا کنون چندصدهزار نفر توسط جامعةالمصطفی این زبان را آموخته‌اند و این دستاورد، یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور در عرصه فرهنگی و بین‌المللی به شمار می آيد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، المصطفی را یکی از فعالترین مراکز قم در زمینه تدوین متون آموزشی برشمرد و ادامه داد: انتشارات المصطفی سالانه نزدیک به چهارصد جلد کتاب را منتشر می‌نماید و از ظرفیت ترجمه و انتشار کتب به بیش از چهل زبان بهره‌مند است.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان از آمادگی این نهاد دانشگاهی برای همکاری در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی با اتحادیه بین‌المللی زنان مسلمان خبر داد و اظهار داشت: جامعةالمصطفی یکی از ظرفیت‌های مهم بین‌المللی کشور به شمار می‌آید و هم اکنون نیز همکاری‌های گسترده‌ای با مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور دارد.

خانم افتخاری نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و آشنایی با دستاوردهای علمی و بین‌المللی آن، توضیحاتی را درباره عملکرد اتحادیه جهانی زنان مسلمان ارائه نمود.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده همکاری میان این اتحادیه و جامعةالمصطفی، خواستار افزایش‌ همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های گوناگون شد.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار، دو طرف درباره زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری میان المصطفی و اتحادیه جهانی زنان مسلمان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید این گفت‌وگوها تا دستیابی به تفاهم‌نامه جامع پیگیری گردد.