به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی؛

جایگاه آموزش زبان فارسی در کسب معارف اسلامی بررسی شد

نشست علمی «جایگاه آموزش زبان فارسی در کسب معارف اسلامی» به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی توسط مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان در ایتدای این نشست توضیحاتی در مورد شاعر شهیر ایران زمین ابوالقاسم فردوسی ارائه کرد و سپس به اهمیت آموزش زبان فارسی پرداخت و افزود: ما ابتدا باید بدانیم علت اهمیت زبان فارسی چیست؟  آیا این زبان نقشی در گسترش اسلام داشته و بالعک ؛ آیا اسلام خدمتی به زبان فارسی داشته است؟؟؟

وی افزود: آنچه از قرائن و شواهد تاریخی هویداست این است که خدمات زبان فارسی به اسلام و بالعکس خدمت دوطرفه و متقابل است. بعد از ورود اسلام به ایران و علاقه ایرانیها به اسلام کمتر موضوعی را میتوان یافت که دانشمندی از ایران نقشی در اعتلای آن نداشته باشد. ورود علما و عرفای ایرانی به کشورهای مختلف و تبلیغ اسلام باعث علاقه دیگر کشورها به زبان فارسی شده به طوریکه نگاه مسلمانان کشورهای دیگر به زبان فارسی نگاهی مقدس و به عنوان زبان دوم اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان با تأکید بر این که اگر زبان فارسی اهمیت پیدا کرده به این خاطر است که زبان فارسی صدای رسای اسلام است، اظهار داشت: توجه به آموزش زبان فارسی جدای از مباحث قومیت و ملیت بوده، تلاش برای توسعه زبان فارسی مقدمه فراگیری علوم اسلامی است.