امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه جی‌سی پاکستان

تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه جی‌سی لاهور پاکستان در ارتباط مجازی روسای دو دانشگاه به امضا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این جلسه ضمن تقدیر از نمایندگان دو طرف در تدوین تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه جی‌سی لاهور، اظهار داشت:‌ امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، فصل جدیدی در همکاری‌ها میان این دو دانشگاه آغاز گردد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بسیار خوب همکاری میان مراکز علمی ایران و پاکستان، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه می‌تواند گامی در جهت افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گردد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به امضای شش تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی پاکستان در سفر اخیر وی به این کشور، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن مفاد و محورهای تفاهم‌نامه باید در یک کمیته مشترک پیگیری شده و به صورت مرتب گزارش پیشرفت همکاری‌ها به اطلاع مسئولان دو طرف رسانده شود.

آقای دکتر زیدی، رئیس دانشگاه جی‌سی لاهور نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی و امضای تفاهم‌نامه همکاری با جامعةالمصطفی، ابراز داشت: امضای این تفاهم‌نامه سطح همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور را ارتقا خواهد داد.

وی عرصه ترجمه را یکی از زمینه‌های همکاری دوجانبه برشمرد و خاطرنشان کرد: در موضوع ترجمه تنها ترجمه متون مطرح نیست بلکه در حقیقت به معنای انتقال فرهنگ‌هاست و امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه فرصت‌های جدیدی را در این عرصه فراهم نماید.

آقای زیدی در پایان برگزاری دوره‌های مشترک برای دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه جی‌سی لاهور و جامعةالمصطفی را از دیگر زمینه‌های مناسب برای همکاری مشترک برشمرد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه جی‌سی لاهور پاکستان به امضای دو طرف رسید.