جشن دهه کرامت و گرامیداشت روز دختر در مدرسه عالی خواهران گلستان برگزار شد

مراسم جشن ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و گرامیداشت روز دختر، در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این آئین که چهارشنبه سوم خردادماه برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی نماینده جامعة المصطفی در استان های مازندران و گلستان به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ابتدا ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها)، با اشاره به نگاه مترقی اسلام به مسئله زن و حیات فردی و اجتماعی بانوان اظهار داشت:از نگاه اسلام، زمینه رشد و ترقی فردی و اجتماعی برای زنان و مردان یکسان است و جنسیت ملاک برتری نخواهد بود،  بلکه برتری تنها به رعایت تقوای الهی و کسب فضائل نفسانی محقق می گردد.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام و بر اساس ارزش های دینی زنان میتوانند به قله رفیع و مقام منیع عصمت برسند، عنوان کرد:  عصمت مختص مردان نیست و حدیث امام رضا علیه السلام که می فرمایند :” من زار المعصومه بقم کمن زارنی ” موید این مطلب است .

رئیس نمایندگی گلستان تصریح کرد: این بیان عرشی نشانگر اهمیت و جایگاه یک زن مومنه است که با تأسی به ولایت و با کسب فضائل تا جایی پیش می رود که زیارت او همچون زیارت یک امام معصوم قرار می گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با پرداختن به بخش دیگری از حیات حضرت معصومه علیها سلام الله عنوان کرد: نکته دیگر  آنکه مقام شفاعت هم اختصاص به مردان ندارد. از امام صادق علیه السلام منقول است که می فرماید؛ به زودی در شهر قم دختری از نسل پسرم موسی کاظم دفن میشود که با شفاعت او همه وارد بهشت میشوند. و این بیانگر آن است که یک زن میتواند بگونه ای رشد و اوج  پیدا کند که نه تنها خودش را به بهشت برساند بلکه دیگران را نیز به اعلی مراتب سعادت برساند.

وی افزود: دختران ما باید جایگاه خود را در اسلام بشناسند و تعالیم عالیه اسلامی را در زندگی خود جاری و ساری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فارغ التحصیلی تنی چند از طلاب محترمه مدرسه عالی خواهران تصریح کرد: در اسلام فارغ التحصیلی معنایی ندارد،  چرا که به ما آموخته اند “اطلبوا العلم من المهد الی اللحد”(ز گهواره تا گور دانش بجوی) لذا ما فارغ التحصیلی نداریم بلکه تعیین مقطع علمی داریم. کاروان علم پایان نمی پذیرد بلکه از یک مرحله به مرحله بالاتر می رود.

وس خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به اعظم مخلوقات خود دستور میدهد که دائما از خدای متعال طلب افزایش علم نماید (قل رب زدنی علما) که این مهم نشانگر بی معنا بودن فراغت از تحصیل در اندیشه دینی ما دارد.

رئیس نمایندگی گلستان تصریح کرد: کنارعلم حکمت هم یاد بگیرید. انسان باید حکمت هم یاد بگیرد. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ “رب هب لی حکما” (خدایا حکمت را به من عنایت فرما) چرا که حکمت باعث قوام و دوام دانسته ها و مسیر صحیح بکارگیری آموخته ها بشمار می رود.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام والمسلمین رهنما مدیر مدرسه عالی خواهران طی سخنانی ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام مهربانی ها امام رضا علیه السلام فارغ التحصیلی را گام نهادن در مسیر رشد و تعالی و نیل به مقام خلیفه اللهی دانست و طلاب محترمه رابه رعایت تقوای الهی و تلاش برای کسب مکارم و سجایای اخلاقی که زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی است توصیه نمود .

شعرخوانی، پخش کلیپ، خلق آثار هنری توسط هنرمندان انجمن خوشنویسان استان و تقدیر از تعدادی از  دانش پژوهان از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.