دیدار هیئت علمای مسلمان ماداگاسکار با رئیس جامعةالمصطفی

شماری از علمای مسلمان و فعالان مذهبی ماداگاسکار بعدازظهر امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به علمای ماداگاسکار و تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: جامعةالمصطفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز به عنوان یک دانشگاه اسلامی بین‌المللی، عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد.

وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: ‌هم اکنون بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی تا دکتری و در سه محور علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی بر اساس نیاز فراگیران در جامعةالمصطفی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، تنوع ملیتی دانش پژوهان جامعةالمصطفی را در میان مراکز علمی جهان کم‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی پذیرش دانش‌پژوهان از مذاهب مختلف اسلامی در واحدهای داخل و خارج از کشور است که در کنار یکدیگر و بر اساس مذاهب خود به تحصیل علوم و معارف اسلامی اشتغال دارند.

وی دانش آموختگان المصطفی را پرچمدار دوستی و برادری در میان ملت‌ها خواند و یادآور شد: تقریب و وحدت مذاهب اسلامی یکی از راهبردهای اساسی جامعةالمصطفی و برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است و این راهبرد، در تمامی برنامه‌های آموزشی و تربیتی المصطفی تبلور یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را پذیرای شخصیت‌های علمی، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌های جهان خواند و از آمادگی المصطفی برای میزبانی از گروه‌های علمی کشور ماداگاسکار جهت شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت این موسسه خبر داد.

وی با اشاره به امضای بیش از دویست تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و مراکز علمی و دانشگاهی جهان، ابراز داشت: جامعةالمصطفی بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، سالانه همکاری‌های علمی و دانشگاهی متعددی را در عرصه‌های مختلف از جمله برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و گفت‌وگوهای میان ادیانی، در دستور کار دارد.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان ابراز امیدواری کرد، سفر این هیئت علمایی، زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های علمی میان جمهوری اسلامی ایران و ماداگاسکار در حوزه‌های گوناگون باشد.

شایان ذکر است در ادامه، یکی از علمای حاضر در جلسه به نمایندگی از هیئت علمایی ماداگاسکار، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، از خدمات جامعةالمصطفی در کشور ماداگاسکار تقدیر نمود.
گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم‌نامه برگزاری چند دوره‌ی کوتاه‌مدت میان المصطفی و اعضای هیئت علمای ماداگاسکار به امضا رسید.