معاون آموزش جامعةالمصطفی خبر داد؛

اجرای طرح تحول آموزشی جامعةالمصطفی از ترم جاری

طرح تحول آموزشی است که مبتنی بر چندین سال کار کارشناسی و با استفاده از تجربیات اساتید فعال و زبده تدوین شد و پس از تصویب کلیات طرح، در ریل اجرا قرار گرفت / آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد، دکتری و سطح 4 و 5 جامعةالمصطفی ویژه طلاب ایرانی و غیرایرانی در دی ماه سال جاری برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در گفت وگو با مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، به تشریح آخرین وضعیت طرح تحول آموزشی و نیز آزمون دی ماه المصطفی پرداخت.

معاون آموزش جامعةالمصطفی ضمن تبریک هفته بسیج و با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح تحول آموزشی جامعةالمصطفی از ترم جاری در واحدهای آموزشی المصطفی، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین حرکت های آموزشی جامعةالمصطفی، طرح تحول آموزشی است که مبتنی بر چندین سال کار کارشناسی و با استفاده از تجربیات اساتید فعال و زبده تدوین شد و پس از تصویب کلیات طرح، در ریل اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح از نیم سال جاری در شش حوزه دانشی «فقه واصول»، «قرآن و حدیث»، «علوم انسانی اسلامی»، «حکمت، فلسفه و مطالعات ادیان»، «تاریخ» و «زبان و فرهنگ»، دنبال خواهد شد.

معاون آموزش المصطفی با تاکید بر ارتقای رشته های جامعةالمصطفی از ۱۷۵ به ۴۰۰ رشته گرایش پس از اجرای کامل طرح تحول، خاطرنشان کرد: توجه خاص به مباحث پژوهشی، نیازهای منطقه ای و مهارت های علمی- تخصصی و شغلی، از ویژگی های مهم طرح تحول آموزش به شمار می آید و امیدواریم این حرکت ارزشمند در ارتقای سطح علمی دانشجویان المصطفی مفید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد، دکتری و سطح ۴ و ۵ جامعةالمصطفی ویژه طلاب ایرانی و غیرایرانی در دی ماه سال جاری، اذعان داشت: این آزمون، یکم دی ماه در نمایندگی های خارج کشور از جمله لبنان، سوریه، نیجریه، پاکستان و عراق و در ۸ دی، در نمایندگی های داخل کشور شامل قم، مشهد، اصفهان، آشتیان، گرگان و تبریز برگزار می گردد.

وی با اشاره به امکان ثبت نام دانش پژوهان در این آزمون از طریق سامانه سمپا، ابراز داشت: مواد عمومی آزمون شامل فقه و اصول، ادبیات و قرآن و زبان انگلیسی در مقطع دکتری بوده و مواد تخصصی نیز متناسب با بیست حوزه دانشی، طراحی شده است.

معاون آموزش المصطفی با اشاره به برگزاری مصاحبه علمی توسط گروه ها پس از اعلام نتایج آزمون، یادآور شد:این آزمون همانند دوره قبل به صورت آنلاین، الکترونیکی و حضوری خواهد بود و داوطلبان برای شرکت در آزمون، باید در محیط آموزشی حضور یابند. سوالات به صورت تستی بوده و دانش پژوهان لازم است ضمن افزایش مهارت های تست زنی، به منابع آزمونی مراجعه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در پایان با تاکید بر لزوم مراجعه داوطلبان به دارالقرآن واحد آموزشی خود جهت ارائه ارزیابی قرآنی پیش از شرکت در این آزمون، گفت: بهترین مسیر ارتباطی داوطلبان برای دریافت اطلاعات تکمیلی  واحدهای آموزشی هستند. همچنین در سامانه سمپا، سایت معاونت آموزش و پرتال جامعةالمصطفی، توضیحات کامل آزمون قرار گرفته است و اداره سنجش و پذیرش المصطفی نیز در این ایام آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان خواهد بود.