ناقدان این کرسی حجج اسلام آقایان دکتر علی همت بناری و دکتر مهدی درگاهی و مدیریت جلسه با آقای دکتر اسماعیل شراهی بود.
در آغاز جلسه، مدیر کرسی جناب آقای دکتر شراهی ضمن خوشامدگویی به حاضرین و گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزدسازی خرمشهر، بر اهمیت روششناسی و ضرورت پژوهش و تولید علم در این حوزه تأکید نمود.
وی ضمن تقدیر از حجتالاسلام و المسلمین احسانی، صاحب کرسی در پرداختن به این موضوع، بیان داشت: مقالۀ حاضر دارای ۵ بخشِ مقدمه، مفهومشناسی، روشهای تحلیل تربیتی، جمعبندی و منابع و مآخذ است که باید در این کرسی از سوی محقق محترم توضیح داده شده و بهوسیلۀ ناقدین محترم نقد شود.
در ادامه ارائه دهنده موضوع خود را در چارچوب مقالۀ منتشرشدۀ ارائه نمود و نو بودن این حوزه و کمبود منابع و پیشینه و دشواری پژوهش در این خصوص را یادآور شد.
وی ضمن تعریف مفاهیم اساسی، به ارائۀ روشهای یازدهگانۀ تحلیل تربیتی احکام فقهی در دو دستهبندی جداگانه پرداخت.
سپس ناقدان نقطه نظرات خود را در خصوص موضوع و یافتههای پژوهشگر ارائه نمودند.
در ادامه حجتالاسلام و المسلمین احسانی توضیحاتی را در خصوص موارد مطرح شده از سوی ناقدان بیان داشت و بر پذیرش و اصلاح موضوع تاکید نمود.
Δ