به میزبانی المصطفی در خراسان برگزار شد؛

دیدار روسای مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان با رییس نمایندگی المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین حائری رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان و هیات همراه با حضور در نمایندگی المصطفی در خراسان با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان و جمعی از معاونان و مدیران دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالح ضمن تبریک ایام و موالید دهه کرامت اظهار داشت: سیره و سبک زندگی امام رضا علیه السلام به عنوان یک الگوی رهبری و مدیریتی جامعه و در مقاطعی از تاریخ به عنوان‌ یک حاکم اسلامی داری راهبردها و رویکردهای بسیار ارزشمند در زمینه های علمی، معنوی، سیاسی و ارتباطات اجتماعی است که بویژه برای نهادهاي مانند جامعة‌ المصطفی و مرکز خدمات الهام بخش و راهنمای عملی خواهد بود . آن امام بزرگوار در طول حیات مبارکشان در ارتباط با توده مردم به ویژه محرومان همواره از یک تعامل و رفتار فوق العاده عاطفی و متواضعانه همراه با روح خدمت گذاری برخوردار بوده و جلوه‌هایی از محرومیت زدایی و مهرورزی نسبت به اقشار پایین جامعه در دوران حضور امام رضا علیه السلام در سطح حاکمیت سیاسی ایشان، کاملا مشهود است.

وی افزود: امروز ما شاهد هستیم که مرکز خدمات حوزه های علمیه استان خراسان با تأسی از این نگاه، همواره متواضعانه و صادقانه در خدمت طلاب ایرانی و غیرایرانی بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: جامعه المصطفی به عنوان یکی از دستاوردهای ممتاز جمهوری اسلامی ایران، توانسته وجهه علمی، معنوی و فرهنگی اهل بیت(علیهم السلام) را در سراسر عالم معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح تاکید کرد: ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات به طلاب موجب افزایش نشاط و بهره‌وری طلاب و به تبع آن تاثیر بیشتر سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در سراسر عالم است.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان با ابراز خرسندی و تقدیر از همکاری های ویژه دو مجموعه در سال های گذشته بر توسعه هرچه بیشتر حمایت‌های معیشتی و رفاهی از طلاب، فعالیت های فرهنگی و قرآنی به ویژه در ایام فراغت تابستان، برپایی کرسی های تفسیر قرآن ، نشاط بخشی بهداشت روان و سلامت خانواده و مشاوره روانشناختی و راهنمای خانواده، توانمندسازی همسران و فرزندان در زمینه مهارت های کاربردی و کارآفرینی تاکید کرد.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین مسعود مصلحی تبار مدیر امور طلاب و خانواده‌های نمایندگی المصطفی در خراسان و حجت الاسلام والمسلمین قاسم نوربخش معاون امور بیمه ای و سلامت مرکز خدمات با ارائه گزارش‌های اجمالی مهمترین خدمات ارائه شده به خانواده‌های طلاب را به صورت اجمالی ارائه کردند.

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین حائری خاطرنشان کرد: خدمت به طلاب المصطفی به واسطه غربت این عزیزان در ایران اسلامی از اجر مضاعفی برخوردار است.

وی افزود: جامعه المصطفی ظرفیت‌های زیادی دارد و پر کردن اوقات فراغت خانواده‌های طلاب غیرایرانی با برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی، ورزشی و هنری و مهارتی در پایگاه‌های متعدد سطح شهر باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات عدم بهره‌مندی از خدمات، عدم آگاهی کافی نسبت به خدمات است، تصریح کرد: لازم است که طلاب به ویژه جامعه المصطفی از خدمات موجود و در حال ارائه آگاهی پیدا کنند تا بتوانند بهترین خدمات ممکن را دریافت کنند.