حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی:

سبک زندگی اسلامی تضمین کننده هدف هدایتی انسان است

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در سومین دور از گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس صربستان گفت: سبک زندگی اسلامی تضمین کننده هدف هدایتی انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در سومین دور از گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس صربستان در بلگراد، مقاله خود را با موضوع «سبک زندگی» با تأکید بر دین مبین اسلام ارایه داد.

وی اظهار داشت: «سبک زندگی» با نظام باورها، ارزش‌ها، هویت و به‌طور کلی، فرهنگ یک جامعه ارتباط متقابل و دو سویه دارد و آثار آن در ساحت‌هایی رفتاری جامعه ظهور می‌کند.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی افزود: مرور اجمالی زندگی بشر در طول تاریخ گویای این واقعیت است که پذیرش هر نوع سبک زندگی، هماهنگی خاصی با پشتوانه اعتقادات و باورهای فرد دارد که شیوه تربیتی در آن دخالت مستقیم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در عین حال، تأکید کرد: بحث از آیین و روش زندگی در ادیان الهی برای هدایت و سعادت بشر به عنوان هدف خلقت انسان مورد توجه بوده است. در بین ادیان الهی، دین اسلام به عنوان کامل‌ترین منبع هدایتی بشر، تمام روش‌ها و دستورالعمل‌های لازم را برای هدایت انسان در نظر گرفته است.

وی ابراز کرد: سبک زندگى برآمده از آموزه‌هاى اعتقادى و ارزشى است و بنیاد سبک زندگى اسلامى، علاوه بر اعتقادات که مشتمل بر روح توحید در تمامى شئون زندگى است، شامل امور ارزشى و اخلاقى ثابت است.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی خاطرنشان کرد که تعالیم اسلام، دستورالعمل کلى به منظور وصول به سبک زندگى اسلامى را ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به راهکارهای نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی گفت: بدون شک، نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی به‌مثابه یک تغییر فرهنگی، امری تدریجی و زمان‌بر است، از این‌رو شایسته است نهادهای مختلف به صورت هماهنگ و منسجم، بدان اهتمام جدی داشته باشند.

بنابر اعلام این خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان ایران در رأس هیأتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به دعوت پاتریارک پورفیریه؛ اسقف اعظم صربستان و به منظور شرکت در گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس به صربستان سفر کرده است. دیدار با پاتریارک پورفیریه، ولادیمیر اورلیچ؛ رئیس مجلس صربستان، خانم مایا گویکوویچ؛ نخست وزیر و وزیر فرهنگ صربستان، مصطفی یوسف اسپاهیچ؛ مفتی بلگراد و نماینده دولت صربستان در وزارت دادگستری و رئیس بخش ادیان آن وزارتخانه از جمله برنامه‌های سفر سه روزه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صربستان است.