دیدار شماری از علمای حوزه علمیه نجف با آیت الله حسینی بوشهری

علمای حوزه علمیه نجف شرکت کننده در دوره مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار علمای حوزه علمیه نجف شرکت کننده در دوره مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی ضمن تبریک ولادت امام رضا (علیه السلام) و تشکر از مسئولان مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و خیر مقدم اظهار کرد: طلاب و فضلای ما نیز لازم است برای آشنایی بیشتر با فضای عراق به نجف و کربلا و شهرهای مقدسه و حوزوی عزیمت کنند. لازم است این تبادل بین ما و شما وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بخش قابل توجهی از طلاب و فضلای ایرانی ساکن نجف یا سامرا بودند. اگر مراجعی از نجف به قم می آمدند مورد استقبال مراجع قم قرار می گرفتند و برعکس اگر مرجعی از قم به نجف می رفت مورد استقبال مراجع نجف قرار می گرفتند. این نوع ارتباط، فهم مشترک و احترام متقابل در سالیان طولانی بین قم و نجف وجود داشته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه بر استمرار این حرکت جامعه المصطفی تأکید نمود و افزود: شخصیت های بارز حوزه نجف در ایران تجلیل و از شخحصیت های علمی ایران در نجف تکریم شوند و نمایشگاه های کتاب در نجف و قم برگزار شود.

وی تصریح کرد: جشنواره های علمی منحصر به طلاب و فضلای ایرانی نباشد تا از اقصی نقاط عالم در این جشنواره ها و کنگره ها و همایش ها شرکت کنند. آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مناسبت های ارزشمند ایام دهه کرامت، میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا و سالگرد ارتحال امام خمینی و سالگرد حادثه ۱۵ خرداد به عنوان سراغاز حرکت انقلاب اسلامی گفت: حوزه علمیه نجف میزبان خوبی برای حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در طول دوران تبعید بودند که باید صمیمانه از آنها تقدیر و تشکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شعار انقلاب یک شعار جهانی است و منحصر به کشور ایران نیست. تمام امکانات خود را باید تقدیم کنیم تا بعد از این همه مشکلاتی که برای مردم عراق در زمان صدام به وجود آمده این مشکلات برطرف شود و حوزه شکوه و جلال گذشته خود را پیدا کند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه به همکاری در زمینه چند مسئله مشترک اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه قم و نجف و حوزه های علمیه در سایر بلاد از مشترکات است که باید ارتقای سطح علمی حوزه ها و اهتمام ورزیدن به اینکه طلبه هایی که وارد حوزه ها می شوند از نظر علمی به جایگاهی برسند تا در جامعه تشنه تبلیغ و احکام دین تاثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دروس سنتی حوزه که از گذشته بوده امروز جامعه ما اقتضائات دیگری دارد بنابراین باید پیش دستانه نسل جوان را از افتادن در این منجلابی که دشمنان طراحی می کنند نجات دهیم و این امر با مسلح شدن به سلاح علم و دانش امکان پذیر است تا در برابر شبهات دشمن چه جوان عراقی و چه جوان ایرانی پاسخگو باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ما دشمن مشترک داریم، گفت: در هر بخشی دین، تشیع و عشق به اهل بیت علیهم السلام مطرح است همان جا دشمنان مشترک هستند در برنامه ریزی ها باید همراهی و هماهنگی داشته باشیم و تمام تهدیدات دشمن را بشناسیم و با آن مقابله کنیم.

وی با تأکید بر مراقبت نسبت به نفوذی های دشمنان گفت: باید مراقبت و پیشگیری کنیم این نفوذی ها گاهی در یک قامتی ظاهر می شوند که هیچ تصور نمی شود بنابراین باید هوشیار بود. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در پایان از مباحث و آموزش های جامعة المصطفی به سهم خود تشکر نمود و همچنین نگاه باز، جامع و اینده نگر امام جمعه نجف را مورد تقدیر قرار داد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مدیر گروه مطالعات اسلامی به زبان عربی مؤسسه نیز گزارشی از فرآیند دوره و فعالیت های موسسه به زبان عربی ارائه نمود.