دیدار هیئت فرهنگی ماداگاسکار با رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت

هیئت فرهنگی جامعه مسلمانان کشور ماداگاسکار با رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

شیخ حنیف اکبر علی سرپرست هئیت و رئیس سابق کنسول خوجه های شیعه اقیانوس هند و شیخ عبدالهادی رئیس کل جامعه مسلمانان ماداگاسکار و هیئت همراه با رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی دیدار نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی ضمن تبریک ولادت امام رضا (علیه السلام) و خوشامدگویی و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی رحمة الله علیه اظهار کرد: امام خمینی رحمة الله علیه هیچ گاه مردم را به قومیت، زبان، مذهب، فرهنگ و تمدن ایرانی دعوت نکردند بلکه به اسلام و وحدت اسلامی تأکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی رحمة الله علیه به دعوت به عدالت تأکید داشتند. برخی می گفتند انقلاب اسلامی، انقلاب ایرانی، ناسیونالیسمی و انقلاب شیعی است و به ناسیونالیسم ایرانی و پان فارسیسم افتخار می کند ولی امام خمینی رحمة الله علیه در برابر این حرکت ایستادند و بیان کردند انقلاب ما انقلاب شیعی نیست و اسلامی است.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی با اشاره به علت این توطئه چینی گفت: بهترین راه برای محدود کردن انقلاب ایران این بود که بگویند انقلاب ایران انقلاب فارس زبان است. امام خمینی رحمة الله علیه شعار عدالت و ازادی انسان ها را مطرح نمودند و با انتخاب این استراتژی همه این موانع را برطرف کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای اینکه جلوی اندیشه و تفکر امام خمینی رحمة الله علیه را بگیرند؛ در بین شیعه ها و سنی ها الترناتیو درست کردند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی ادامه داد: به نام اهل بیت علیهم السلام و مرجعیت شبکه های ماهواره ای جهانی راه انداختند و به مقدس ترین اعتقادات اهل سنت اهانت کردند.

وی یادآور شد: اسلام امام خمینی اسلام صلح و آزادی جهانی بود. اسلام امام خمینی، اسلام آزادی تمام مستضعفان و اسلام انسانیت بود. اگر اسلام امام خمینی رحمة الله علیه به گوش مردم جهان برسد آن را قبول می کنند. رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت ایجاد شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی(داعش) را از دیگر توطئه ها برای مبارزه با اسلام امام خمینی رحمة الله علیه ذکر کرد.

اعضای هیئت فرهنگی جامعه مسلمانان کشور ماداگاسکار نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی و آشنایی با فعالیت های مؤسسه، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهاد نمودند در صورت امکان نسبت به برگزاری دوره فرهنگی تمدن ایرانی اسلامی ویژه فراگیران ماداگاسکار در تابستان ۱۴۰۲ همکاری لازم فراهم آید.

این هیئت در پایان این جلسه از بخش های مختلف مؤسسه بازدید نمودند.