به همت نمایندگی جامعة المصطفی؛

مراسم های گرامیداشت عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در افغانستان +تصاویر

 به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان مراسم گرامیداشت عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید.

 

در نمایندگی جامعةالمصطفی، برنامه با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط عزیزالله خلیلی آغاز گردید. به دنبال آن دکلمه‌ای تحت عنوان «غمنامه جماران در رثای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)» توسط محمدعارف صداقت خوانده شد. در ادامه کلیپی از لحظات عروج ملکوتی امام راحل و تشیع جنازه تاریخی آن و فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری(دام ظله) پخش گردید.

پایان بخش برنامه این برنامه، سخنرانی سروش رضایی بود که با عنوان ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) ایراد گردید.

وی موفقیت های امام خمینی(ره) را در دو امر نهفته دانست: یکی توانایی علمی در ابعاد مختلف فقهی،اصولی، فلسفی، عرفانی، تفسیری و مسائل سیاسی روز و دیگری داشتن تقوا و برخورداری از فضایل اخلاقی و معنوی بود که با ساده زیستی و رعایت حدود الهی در زندگی فردی و اجتماعی، که توانست انقلاب بزرگی را رقم بزند و به عنوان  یک شخصیت ممتاز در قرن بیست و یک تبدیل گردد.

 

توسط مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان، محفل سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) نیز برگزار شد.

بررسی سیره نظری و عملی امام خمینی(ره) در ولایت دایکندی

در مدرسه علمیه فاطمیه سنگچیلک ولایت دایکندی که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه – افغانستان است، محفل سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) تحت عنوان «بررسی سیره نظری و عملی امام خمینی(ره)»  برای  اعضای شورای علما، طلاب برادر و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

در مدرسه علمیه سلطانیه شهر مزار شریف نیز مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، با حضور طلاب برادر و اقشار مختلف مردم به صورت باشکوه برگزار گردید.

مدرسه علمیه توحید ولایت غزنی افغانستان نیز مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) را با حضور  طلاب خواهر برگزار کرد.

پیشرفت علمی در اندیشه امام خمینی(ره) در کابل بررسی شد

نشست علمی «پیشرفت علمی در اندیشه امام خمینی(ره) » در مدرسه علمیه رسول اعظم ولایت کابل که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان است برای  طلاب خواهر و برادر برگزار گردید.

در این نشست کارشناسان درباره اهمیت، نقش و بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره) در پیشرفت علمی سخن گفتند و به پرسش ها، پاسخ گفتند.

بررسی جایگاه زنان در اندیشه امام خمینی(ره)

به مناسبت سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) نشست علمی با عنوان «جایگاه زنان در اندیشه امام خمینی(ره)» در مدرسه علمیه صادقیه ولایت کابل که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان است برای  طلاب خواهر برگزار شد.

 

مدرسه علمیه سلطانیه شهر مزار شریف از دیگر مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان است برای طلاب برادر و اقشار مختلف مردم به صورت باشکوه مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در آن برگزار گردید.

نشست علمی «امام خمینی(ره) و اسلام سیاسی معاصر»

نشست علمی «امام خمینی(ره) و اسلام سیاسی معاصر» در مدرسه علمیه حضرت نرگس ولایت کابل  که از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه – افغانستان است برای  طلاب خواهر برگزار گردید.

در این نشست کارشناسان اندیشه های سیاسی و مبارزاتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را مورد بحث قرار دادند.

نشست علمی بیداری اسلامی ازدیدگاه امام خمینی(ره)

نشست علمی بیداری اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) با کارشناسی آقایان سید محمد رضا ایوبی و محمد نبی خلیلی در مدرسه  جعفریه ولایت هرات  از مدارس پیوسته و همکار نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان، برای اساتید و طلاب خواهر و برادر برگزار گردید.