موسسه آموزشهای کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزار شد؛

افتتاحیه دوره آموزش های کوتاه مدت ویژه اساتید و مدیران افغانستان

ایران و افغانستان همسایه، برادر، هم‌نژاد و دارای تاریخ مشترک هستیم و افغانستان آباد، امن و ثروتمند از جهت اقتصادی و امنیتی به نفع ایران است. اگر ثبات و امنیت باشد، ثروت هم تولید می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی در افتتاحیه دوره آموزش های کوتاه مدت ویژه اساتید و مدیران افغانستان، ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: یکی از موضوعات جامعه شناسی این است که آیا مذهب، دین، جغرافیا و زبان میتوانند هویت ساز باشند؟ قبل از انقلاب اسلامی، آمریکا و اسرائیل در ایران نیرو و پایگاه داشتند؛ لذا برای غرب سوال است که چطور انقلاب محقق شد.

وی افزود: در ایران عده ای به دنبال قوم گرایی، عده ای دنبال پان شیعیزم، عده ای دنبال ملی گرایی و ناسیونالیزم ایرانی و عده ای در ایران و خارج از آن پیگیر ایران بزرگ قدیم بودند، اما امام خمینی رحمة الله علیه استراتژی و راهبرد شامل اسلام و در اواخر راهبرد شامل‌ترِ مستضعفین جهان را مطرح فرمودند.

رئیس موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی یادآور شد: ایران و افغانستان همسایه، برادر، هم‌نژاد و دارای تاریخ مشترک هستیم و افغانستان آباد، امن و ثروتمند از جهت اقتصادی و امنیتی به نفع ایران است. اگر ثبات و امنیت باشد، ثروت هم تولید می‌شود و نه بالعکس.

وی ضمن اشاره به بیت معروف شعر سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند….،» ابراز داشت: به صراحت عرض میکنم که تجربه نشان داده که تقابل شیعه و اهل‌سنت نتیجه‌ای نداشته و باید به عقاید و حقوق شهروندی یکدیگر احترام گذاشته و با هم همزیستی مسالمت‌آمیز و هم‌افزایی داشته باشند و یکدیگر را تقویت کنند.

در پایان، رئیس موسسه آموزشهای کوتاه‌مدت اظهار امیدواری کرد؛ همچنان میزبان دوره‌های ارزشمند دیگری از افغانستان باشیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ثابت نماینده محترم المصطفی در افغانستان رحلت حضرت امام رحمة الله علیه را تسلیت گفته و ابراز امیدواری کردند با تلاش فراگیران و همکاران موسسه دوره مؤثری برگزار گردد.