رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تأکید کرد:

سیطره ایمان امام خمینی(ره) بر سایر ابعاد شخصیتی ایشان

ویژه برنامه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵خرداد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی خراسان در خوابگاه خواهران این نمایندگی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد که در خوابگاه خواهران برگزار شد اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) یک شخصیت ذوابعاد بود. وی در میدان فقاهت و اجرای فرامین الهی در جامعه، به تمام معنا یک رهبر دینی ملتزم به موازین شرعی بود و درعین حال در عرصه سیاست یک سیاستمدار بافراست،عمیق و معتقد بود و در حوزه تربیت خانوادگی و تعامل با اعضای خانواده رفتاری از روی شفقت و مهربانی داشت؛ احترام به همسر و کودکان و توجه به منزلت زن در محیط خانه به عنوان همسر، موضوعاتی هستند که در سیره امام خمینی بسیار به چشم می‌خورد .

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصریح کرد: امام(ره)یک گفتمانی جهانی رهایی بخش باهدف رهایی توده های مستضعف و محروم از زیر بار ظلم زورگویان و قدرتمندان تاریخ را مطرح کرده است و همین گفتمان سبب جذب اقشار مختلف جامعه بشری به سوی امام و حمایت از آرمان‌های انقلاب شده است .

وی افزود: واضح‌ترین نمونه‌ای که جهانی بودن انقلاب اسلامی امام را می‌تواند به جهان بفهماند مسئله فلسطین و دشمنی با اسرائیل است. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تمام قد در کنار فلسطینیان ایستاد و با دشمن مبارزه کرد. این اقدام در وهله اول مقابله با ظلم و بعد دفاع از کشور اسلامی و مسلمانان است و این موضوع نشان می‌دهد انقلاب اسلامی نه فقط حامی مسلمانان است بلکه حمایت از هر مستضعفی را رسالت و وظیفه خویش می‌داند.

این عضو هیئت علمی المصطفی در ادامه با اشاره به ابعاد اخلاقی حضرت امام (ره) اظهار داشت : امام در تعاملات و ارتباطات با اقشار مختلف مردم و محرومان بسیار مقید و ملتزم به رعایت شئونات اخلاقی بودند .
نقل شده است که حضرت امام (ره) برای رعایت حق یک طلبه که در حال مباحثه در محل تدریس امام بود. مدتی درس خود را به تاخیر انداختند. ایشان هیچ وقت برای خود جایگاه و حق ویژه ای قائل نشدند و در ایام مبارزه زمانی که ایشان در نجف اشرف بودند، حاضر نشدند از امکانات خنک کننده استفاده کنند چون معتقد بودند وقتی جوانان و مبارزان ما در زندان‌های رژیم شاه هستند ما نباید در آسایش و راحتی زندگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالح در پایان خاطر نشان کرد: از مطالعه سیره امام در جنبه‌های مختلف به این موضوع پی می‌بریم که امام شخصیتی بی نظیر با ایمانی فوق العاده بود؛ طوری که تمام جوانب زندگی او تحت الشعاع ایمانش قرار می‌گرفت و رمز موفقیت انقلاب اسلامی به رهبری امام و انتشار پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان و گردآمدن مستضعفان مسلمان و غیر مسلمان تحت لوای این انقلاب، از اثرات ایمان فوق العاده امام به خدا بوده است‌.