دیدار رئیس مؤسسه کوتاه‌مدت با معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی

معاون و مدیران فرهنگی جامعة المصطفی با حضور در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت، ضمن دیدار با رئیس این موسسه از نزدیک با ظرفیت های موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی آشنا شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی قدوسی معاون فرهنگی تربیتی المصطفی در بازدید از مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی با بیان اینکه در بخش معاونت فرهنگی بیشترین زمینه کار و برنامه وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ برنامه در بخش فرهنگی پیگیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به تدوین نظام‌نامه‌ای در جامعة المصطفی، گفت: اقتضائات هر بخش در برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود. باتوجه‌به اقتضائات و مخاطبان مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت زمینه فعالیت در داخل و خارج به‌صورت مجازی و حضوری وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی نیز در ابتدای جلسه با معاون و مدیران فرهنگی جامعة المصطفی که در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت، مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت را عرصه ظهور و بروز بعد بین‌المللی معاونت فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و خواستار تشکیل کارگروه و کمیته آموزش‌های کوتاه‌مدت در معاونت فرهنگی شد تا نقطه‌نظرات و پیشنهادها در این کمیته مطرح شود و بهتر بتوان از ظرفیت‌ها استفاده نمود.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت گروه‌های مطالعات اسلامی به ۷ زبان، خاطرنشان ساخت: گروه‌های مطالعات اسلامی به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، ترکی، چینی و شرق، شبه‌قاره، فارسی و تاجیکی در مؤسسه فعالیت دارند.

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی اظهار داشت: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌تواند مکمل آموزش‌های بلندمدت در زمینه پشتیبانی از فارغ‌التحصیلان باشد.

وی با بیان اینکه گفتمان‌های جهانی‌سازی در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت تشکیل شده است، گفت: گفتمان نبوی مؤسسه کوتاه‌مدت در زمینه روابط داخلی و خارجی مبنی بر وحدت اسلامی و گفت‌وگوی بین ادیانی و تمدن‌ها فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی میانجی در ادامه به معرفی ساختار معاونت علمی تربیتی مؤسسه و ادارات زیرمجموعه آن پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های فرهنگی، دوره‌های تقریب و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و مراکز همسو نیز در دستور کار است و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز در مؤسسه تشکیل و فعالیت دارند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی مدیرکل قرآنی جامعة المصطفی نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اهمیت دوره‌های قرآنی گفت: مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌تواند در حوزه گفتمان‌های بین الادیانی ایفای نقش نماید.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه، نیز مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت را یکی از مجموعه‌های اثرگذار در برگزاری دوره‌های قرآنی عنوان نمود و افزود: تشکیل بخش ویژه آموزش‌های کوتاه‌مدت قرآنی در قالب مباحث مهارتی و تفسیر می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان ساخت: آموزش‌های کوتاه‌مدت زودبازده و گسترده است؛ بنابراین پشتیبانی از مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی باید متناسب با مأموریت آن باشد.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: در زمینه مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت آمادگی همکاری تشکل‌ها وجود دارد و همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی و ایران‌شناسی نیاز به پیگیری وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل‌خانی نیز با اشاره به اهمیت بررسی مباحث در کارگروه مربوطه در زمینه برگزاری دوره دین فطری اعلام آمادگی نمود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سنگی مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی در بخشی از این دیدار طی سخنانی خاطرنشان کرد: لازم است در این دوره‌ها معنویت انتقال پیدا کند تا پیام رسانده شود و این مهم به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

 

در بخش پایانی این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی زاده، معاون علمی تربیتی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت در این جلسه به معرفی بخش‌های مختلف مؤسسه و ظرفیت‌های فرهنگی تربیتی مؤسسه پرداخت.