در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت؛

گردهمایی معاونین فرهنگی صفوف جامعة المصطفی برگزار شد

گردهمایی معاونین فرهنگی صفوف جامعة المصطفی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی قدوسی معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه ضمن تشکر از مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت، برگزاری این گردهمایی‌ها را در استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های طرفین مفید دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی زاده، معاون علمی تربیتی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت به معرفی ساختار معاونت علمی تربیتی و فعالیت ادارات آموزشی(عربی و فارسی)، پژوهشی(انگلیسی، شبه‌قاره، لاتین) و امور فرهنگی و قرآن و حدیث(روسی، چینی و ترکی) پرداخت.

وی اقتضائات اجرایی دوره‌های آموزشی را بیان نمود و افزود: بهره‌گیری از اساتید زبان‌دان، برگزاری دوره با مشارکت دانشگاه‌های سایر کشورها، استفاده از ظرفیت‌های طلاب و فارغ‌التحصیلان، استفاده از انواع نرم‌افزارها، استمرار آموزشی و فرهنگی و استفاده از همیار ملیتی را از جمله این اقتضائات است.

معاون علمی تربیتی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت با اشاره به آمار فعالیت‌های فرهنگی تربیتی این مؤسسه در شش‌ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی تربیتی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی در قالب بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، مراکز علمی فرهنگی، نشست‌های علمی فرهنگی باشخصیت‌های مهم کشوری، دیدارها و مراسم‌ها و اردوهای برون‌شهری برگزار می‌شود .

وی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید مقدماتی، تجوید تکمیلی، تفسیر قرآن کریم، آموزش حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، صوت و لحن، آشنایی با علوم قرآن، آموزش سبک زندگی قرآنی، معارف تربیتی قرآنی، تاریخ تدوین قرآن کریم و داوری حفظ را از جمله برنامه‌های آموزشی قرآنی برشمرد.

در ادامه جلسه معاونین صفوف پیشنهاداتی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان به‌صورت فردی و گروهی و فراگیران برای معرفی نخبگان جهت شرکت در دوره‌های آموزش‌های کوتاه‌مدت مطرح نمودند و همچنین دیگر موضوعات دستور جلسه موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.