رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

طلاب غیر ایرانی، مهاجر الی الله و سربازان واقعی امام عصر(عج) هستند

  بمناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها مراسم جشن در مجتمع آموزش عالی فقه با حضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد. در این مراسم که با کلام الله مجید آغاز شد حجت الاسلام سلیمانی در فضائل حضرت زینب به مولودی خوانی پرداخت و […]

 

بمناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها مراسم جشن در مجتمع آموزش عالی فقه با حضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم که با کلام الله مجید آغاز شد حجت الاسلام سلیمانی در فضائل حضرت زینب به مولودی خوانی پرداخت و سپس حجت الاسلام دکتر تلخابی ریاست مجتمع آموزش عالی فقه ضمن خیر مقدم به طلاب، اساتید، کارکنان به تبریک این ایام مبارک و به ذکر فضائل عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم ابراز داشت: مودت دوستی خویشاوندان پیامبر(ص) مزد رسالت آن حضرت معرفی شده و مقصود از قربی (خویشاوندان) در این آیه همان کسانی‌اند که آیه تطهیر در مورد آنان نازل شده است. چنان که حاکم نیشابوری روایت کرده است حسن بن علی(ع) پس از شهادت علی بن ابیطالب(ع) برای مردم سخنرانی کرد و به معرفی خود پرداخت و گفت: من از اهل بیتی هستم که جبرئیل به سوی آنان فرود می‌آمد و من از اهل بیتی هستم که خداوند هرگونه پلیدی را از آنان دور ساخته است. و من از اهل بیتی هستم که خداوند مودّت آنان را بر هر مسلمانی واجب کرده و فرموده است: بگو: به ازای آن (رسالت) پاداشی از شما خواستار نیستم مگر دوستی درباره خویشاوندان و هر کس نیکی به جای آورد برای او در ثواب آن خواهیم افزود.[آیه مودت] به‌جای آوردن نیکی، مودت ما اهل بیت است» و شما طلاب عزیز خارجی، مهاجر الی الله و سربازان واقعی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمایشات خود اظهار داشت: مردم، آرمانگرا و قهرمان دوستند. اگرشخصیت، فضلیت، فکر و فرهنگ امامان اهل بیت (علیهم السلام) را بشناسند به آنان علاقه پیدا می کنند و این علاقه به تبعیت و همسویی می کشد. امام رضا (ع) در حدیثی فرموده است: «ان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا» «مردم اگر خوبیهای حرفها و تعالیم ما را بشناسند، از ما پیروی می کنند.» اینکه چگونه مردم، جوانان و بشریت را با فرهنگ اهل بیت باید آشنا کرد، نکته ظریفی است و باید از تکنیک «هنر» استفاده کرد و در عرضه محتوای کلامی و حیاتی ائمه (علیهم السلام) به نسل امروز، کار رسانه ها در این جهت، مهم است و متاسفانه ضعیفیم. فضایل در دو محور است ۱- جهات آرمانی، خلقت، طینت و… ۲- جهات عملی و قابل اسوه گیری و تبعیت عینی و ملموس از رفتار اهل بیت. طرح هر دو جهت، عامل ایجاد علاقه است، ولی محور دوم موثرتر است که در عین بیان عظمت های فوق تصور، امکان راه یافتن به حریم کمال آنان هم باشد. نوشتن و سرودن در باره فضایل و خوبیهای ائمه و ترویج آنها میان نسل نو، محبت می آورد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در سخنان پایانی خود به نشانه های شیعه بودن افراد اشاره داشتند و تصریح کرد: یکی از ویژگی هایی که خداوند برای مومنان واقعی برشمرده است سرعت در کارهای خیر بلکه سبقت در انجام آن است به طوری که پیش از آنکه دیگری، به آن کار خیر اقدام کند، مومن آن را انجام داده است. از آنجا که پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) اولین مومنان حقیقی هستند، در کارهای خیر سرعت و سبقت می جستند و شیعیان پیرو آنان باید نیز این گونه باشند تا عنوان سابقون بر آن اطلاق شود و این نام برای آنان عنوان و نامی با مسما باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد آن هنگام در آخرت که مکان تجسم صفات و ملکات و مقومات انسان است، شخصی که در دنیا به صفت و نام سبقت و سابق مسما و موصوف بوده است، در آنجا نیز خودش را نشان می دهد و به عنوان سابقون به خداوند تقرب می جویند و از همه نعمت های الهی بهره مند خواهد شد.عبدالله بن عباس می گوید: از رسول خدا(ص) درباره فرموده خداوند [در قرآن] السّابِقُونَ السّابِقُونَ. . . پرسیدم؟ در پاسخ فرمود: جبرئیل گفت: آنان، علی(ع) و شیعیان او هستند که به سوی بهشت، پیش تاختند وبه الطاف و نعمت های خداوند، نزدیک شدند.امام علی علیه السلام نیز همواره می فرمود: اهل بهشت، به جایگاه شیعیان ما، به گونه ای که انسان، به ستارگان نگاه می کند، نظر می کنند.