حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری؛

اعتماد به خدا کلید رهایی از وادی سرگردانی و نردبان رسیدن به عالی‌ترین درجات

اعتماد به ذات اقدس الهی کلید رهایی انسان از وادی حیران و سرگردانی‌های دنیا و نردبان انسان برای رسیدن به عالی‌ترین درجات هستی است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی در مراسم سالروز شهادت جوادالائمه امام محمدتقی علیه‌السلام، که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیة برگزار شد، المصطفائیان را کارگزاران احیاگر معارف ناب الهی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در گستره جهانی توصیف نمود.

وی در ادامه محبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام و توجه ایشان به انسان را سرمنشأ کسب توفیق خدمت و یاری دین الهی دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در دنیایی که معنویت کیمیا شده بود، علم اهل‌بیت علیهم‌السلام را سرافرازانه بلند نمود؛ نقش جامعه المصطفی در این میان بسیار برجسته و حائز اهمیت است.

سخنران این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام در تمام فرازهای زیست دنیا، به ویژگی‌های جود و کرم ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره نمود و یادآور شد: اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، از جاهایی رد می‌شوند که سائل زیاد باشد و همواره خود را در معرض سؤال مردم قرار داده، حتی در بسیاری از مواقع، بدون ذکر سؤال و مسئله، پاسخگوی مشکلات مؤمنین بودند؛ اهل‌بیت علیهم‌السلام باب جود الهی هستند.

وی در تبیین شخصیت جوادالائمه امام محمدتقی علیه‌السلام، با تأکید بر این‌که ایشان در سن نوجوانی به امامت بر امت نائل آمدند، ابراز داشت: یکی از درس‌هایی که مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به ما می‌دهد، این موضوع است که اگر روی هرکسی مأموریت الهی مستقر شد، دیگران نباید خود را گرفتار وادی اعتراض نمایند. در اندیشه دینی اگر شأنیت و شرعیت کسی برای منصبی احراز شد؛ دیگر چون چرا راه ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری جود و کرم وصف‌ناپذیر امام محمدتقی علیه‌السلام را از ویژگی‌های بارز حضرت توصیف نمود و ایشان را سریع الحاجة و سریع الاجابه دانست و خاطرنشان ساخت: باب الجواد علیه‌السلام باب کسب حاجات دنیوی و اخروی انسان است.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایاتی، قدم برداشتن در مسیر کسب توفیق الهی و نیز اعتماد و اتکا به خداوند متعال را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: اعتماد به ذات اقدس الهی کلید رهایی انسان از وادی حیران و سرگردانی‌های دنیا و نردبان انسان برای رسیدن به عالی‌ترین درجات هستی است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی بر اهمیت خلوص نیت در انجام وظایف تأکید نمود و با بیان این‌که بعد از اعتماد به خدا، داشتن نقشه راه و نگاه راهبردی بسیار مهم است، اظهار داشت: کسی که نحوه ورود به کارها را درست تشخیص ندهد، خروجی‌ها را تشخیص نخواهد داد.

وی ضمن اشاره به روایت «إِظْهَارُ اَلشَّيْءِ قَبْلَ أَنْ يُسْتَحْكَمَ مَفْسَدَةٌ لَهُ» سومین مولفه مهم در موفقیت را عدم اظهار قبل از اتمام و اتقان کار دانست و ابراز داشت: انجام کار با حکمت و درایت و پرهیز از تعجیل و تأخیر از دیگر راهبردهای موفقیت انسان در انجام رسالت‌ها و وظایف محوله است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری در بخش پایانی سخنان خود بر گستره تأثیرگذار مدارا با همکاران به‌ویژه زیردستان در بهبود شیوه‌های مدیریتی تصریح نمود و یادآور شد: تواضع اداری و سازمانی امر بسیار مهمی است که روایات زیادی برای آن ذکرشده است؛ « مَن رَضِيَ بِدونِ الشَّرَفِ مِنَ المَجلِسِ لَم يَزَلِ اللّه ُ و مَلائِكَتُهُ يُصَلُّونَ عَلَيهِ حَتّى يَقومَ»؛ تواضع و فروتنی انسان بزرگ در مجالس و محافل، درود خدا و فرشتگان الهی  را به دنبال دارد.