رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

اولین قدم در راه پیروی از ائمه(ع)، معرفت عمیق تعالیم آنها است

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح در مراسم جشن میلاد با سعادت امام كاظم (علیه‌السلام) در جمع طلاب خواهر مركز آموزش زبان و معارف اسلامی خواهران گفت: شیعه واقعی كسی است كه نسبت به ائمه و اهل بیت (علیهم‌السلام) معرفت كامل داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان اظهار داشت: یكی از عناصر برجسته كه در سبک زندگی وسیله امام كاظم (علیه السلام) صبر و استقامت در زندگی است.

این عضو هیئت‌علمی المصطفی بیان کرد: واژه صبر به معنای استقامت وتاب آوری است. یكی از انواع صبر درنظر امام كاظم (ع) صبر در اطاعت خداوند است،یعنی در برابر همه موانع و مشکلاتی که در مسیر اطاعت الهی وجود دارد ایستادگی کند حتی گاهی ممكن است در در مسیر اطاعت خداوند و پیاده کردن دین خدا، انسان شهید شود و جان خود را در این راه فدا کند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان عنوان کرد: امام كاظم (علیه السلام) درسی را كه می دهد، می‌فرمایند شما در زندگی با سختی هایی روبرو می شوید ولی این سختی ها انسان را رشد می دهد، ونقاوم می کند لذا نباید از سختی ها و موانع هراس داشته باشید.

وی درادامه عنوان کرد: امام كاظم (ع) فرمودند: اِصبِرْ على طاعَةِ اللّه ِ ، و اصبِرْ على معاصِی اللّه ِ ، فإنّما الدنیا ساعةٌ ، فما مَضَى منها فلَیسَ تَجِدُ لَهُ سروراً و لا حُزناً ، و ما لم یأتِ منها فلَیسَ تَعرِفُهُ ، فاصبِر على تلك الساعةِ التی أنتَ فیها فَكَأنّكَ قدِ اغتَبَطتَ.
بر طاعت خدا صبر كن و در ترك معاصى خدا شكیبا باش؛ زیرا دنیا ساعتى بیش نیست . آنچه از دنیا سپرى شده است، نه شادى اش را احساس كنى و نه غمش را ؛ و آنچه هنوز نیامده است، نمى دانى كه چه خواهد بود ؟ پس بر ساعتى كه در آنى شكیبا باش و شادمان.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح خاطرنشان کرد: یكی از ویژگی‌های برجسته امام كاظم (علیه السلام) كظم غیظ است، یعنی فرو برنده خشم، ایشان در برابر كسانی كه جاهل و نادان بودند كنترل خشم می كرد، ولی امام كاظم (علیه السلام) در برابر ظالمین و دشمنان خدا خشم داشتند و به ما یاد می دهند چگونه مهارت كنترل خشم را داشته باشیم.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان در پایان خطاب به طلاب تاكید كرد: اولین وظیفه ما به عنوان طلاب علوم دینی، شناخت دقیق وعمیق ائمه اطهار علیهم السلام، دوم خودسازی وتربیت نفس است یعنی سازندگی و ایمان را از خودمان شروع كنیم كه یكی از خود سازی ها صبر و كنترل خشم است و سوم ابلاغ پیام دین به دیگران و انتشار حق در میان انسان ها و جامع است.