نشست فرهنگی «با کاروان اربعین» در نمایندگی گلستان برگزار شد

نشست فرهنگی «با کاروان اربعین» به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در استان گلستان برگزار گردید .

در این نشست که سه شنبه ۲۱ شهریور ماه و با حضور زائران محترم عتبات عالیات اعزامی از نمایندگی گلستان و نیز جمعی دیگر از اساتید، طلاب و کارکنان این نمایندگی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی نماینده جامعة المصطفی در استان های مازندران و گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدای این نشست، اعزام جمع کثیری از طلاب و اساتید نمایندگی گلستان به سفر معنوی پیاده روی اربعین را از مهمترین توفیقات الهی برشمرد و عنوان کرد: خیزش جهانی آزادمنشان جهان از ملیت ها و مذاهب مختلف برای شرکت در راهپیمائی عظیم اربعین حسینی، نشانگر جهانی و ابدی بودن قیام سیدالشهدا علیه السلام می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: محبت ابدی و دائمی سیدالشهدا علیه السلام در قلوب همه آزادمردان جهان نهادینه شده است و این امر مهم در بیان نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اینگونه عنوان شده است که ” اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً” (براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.)

رئیس نمایندگی گلستان زیارت اربعین امام حسین علیه السلام را یک حرکت قرآنی خواند و اظهار داشت: زبان قرآن یک زبان بین المللی، فطری و ابدی است؛ بدین معنا که همه انسان های حق جو در همه اعصار مخاطب پیام قرآن کریم هستند.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در زیارت اربعین حسینی نیز فارغ از هر صنف، سطح سواد، ملیت، جنسیت و حتی مذهب حول محور محبت و مودت نسبت به امام حسین علیه السلام گرد می آیند، چرا که اربعین سیدالشهدا علیه السلام همانند قرآن کریم، مطابق با فطرت حق جویانه بشر، فرا ملیتی و ابدی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: اجتماع ۲۲ میلیونی امسال در اربعین حسینی، نشانگر جوشش چشمه های معرفت حسینی در قلوب دلدادگان امام حسین علیه السلام است که این مهم خود از برکات وجود سید الشهدا علیه السلام است که با اهدا خون خود برای هدایت مردم تلاش نمود؛ لذا در زیارت اربعین می خوانیم : ” بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ” (خون خود را در راه تو نثار كرد تا بندگانت را از جهالت و سرگشتگىِ گم راهى برهاند).

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از اعزام تعداد بیشتری از طلاب به زیارت اربعین در سال جاری نسبت به سال های گذشته علیرغم وجود مشکلات و موانع و تقدیر از دست اندرکاران اعزام کاروان زائران به عتبات عالیات، در خصوص اخذ نظرات و پیشنهادات زائران محترم برای ارتقاء کیفی سفر در سالهای آتی تاکید کرد.

ارائه گزارشی اجمالی از سفر توسط دکتر پاکدامن معاون فرهنگی و مسئول ستاد اربعین نمایندگی، بیان خاطرات سفر توسط استاد سید زهیر المسیلینی و پخش نماهنگ از دیگر برنامه های این نشست بوده است.