نشست دبیرخانه کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی

نشست دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه­ ای مدظله العالی با دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این نشست حجت ­الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان با تبیین موضوع جلسه، به ابعاد و ضرورت برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌­ای مدظله العالی در مشهد مقدس پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای پیرامون فعالیت‌های این کنگره گفت: این کنگره کار خود را خرداد ماه ۱۴۰۱ شروع کرده و مهمترین هدفش تبیین شخصیت قرآنی رهبر معظم انقلاب است که پل ارتباطی بین جوانان و رهبری قرار دهد و ایشان را صرفا رهبر سیاسی ندانند و شخصیت علمی ایشان نیز برای جوانان و عموم مردم روشن شود.

وی افزود: ۱۵ کارگروه علمی، ۲۰ محور پژوهشی در این کنگره تعریف شده است. حدود ۵۰ نشریه که ۲۰ نشریه علمی پژوهشی و ۳۰ نشریه ترویجی است از این کنگره استقبال کردند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ادامه داد: بیش از ۲ هزار مقاله و چکیده مقاله تا کنون به کنگره ارسال شده و ۲۰۰ مقاله در دست بررسی داوران است و ۱۰۶ مقاله نیز مورد پذیرش قرار گرفته است.

حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی با اشاره به این که حجم مقالات و ابعاد برنامه بسیار گسترده است افزود: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری کنگره، اجلاس‌های علمی در یک زمان و مکان برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی افزود: اولین برنامه آبان ماه در تهران و پس از آن آذر ماه در اصفهان، دی ماه در مشهد، بهمن ماه در قم، اسفند ماه در سوریه و لبنان، فروردین ماه ۱۴۰۳ و همزمان با ماه مبارک رمضان در آفریقا چندین برنامه اجرا خواهد شد و در ادامه اردیبهشت ماه در تبریز و خرداد ماه در هند و پاکستان پیش بینی شده است.

در این نشست دکتر طالبی ضمن استقبال از میزبانی مشهد مقدس از کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای، به بیان نکاتی پیرامون مراتب همکاری آستان قدس رضوی با این کنگره پرداخت.