رئیس المصطفی در جمع بانوان فرهیخته اندونزیایی:

دشمنان وحدت اسلامی به دنبال حفظ سلطه ظالمانه خود هستند

شماری از بانوان فرهیخته کشور اندونزی که به منظور شرکت در دوره علمی مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی در قم به سر می‌برند، صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به بانوان فرهیخته اندونزیایی، از همه دست اندرکاران برگزاری این دوره علمی تقدیر نمود و اظهار داشت: دانشگاه بین المللی المصطفی به منظور ارائه خدمات آموزشی به مخاطبان بین‌المللی تاسیس شده است و حدود ۹۸ درصد جمعیت دانشجویان آن را فراگیران غیرایرانی تشکیل می دهند. المصطفی هم اکنون پذیرای دانشجویانی از ۱۳۰ ملیت مختلف جهان در واحدهای داخل و خارج از کشور خود است که در بیش از ۱۷۰ رشته علوم اسلامی، علوم انسانی _ اسلامی و زبان و فرهنگ شناسی در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه به تشریح فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی پرداخت و یادآور شد: یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی، تقویت روحیه وحدت و برادری اسلامی است و برخلاف برخی مراکز علمی در جهان اسلام، درهای المصطفی به روی پیروان مذاهب مختلف اسلامی گشوده است.

وی با اشاره به سهم چشمگیر بانوان در میان فراگیران داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، یادآور شد: نزدیک به چهل درصد دانشجویان المصطفی از خواهران گرامی هستند که با توجه به شرایط سخت سفر بانوان برای تحصیل به سایر کشورها، آمار قابل توجهی به شمار می آید.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع بانوان در جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون حدود ۶۰ درصد جمعیت فراگیران دانشگاه‌های کشور را خواهران تشکیل می‌دهند؛ هرچند دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به دنبال ارائه چهره‌ای زن ستیز از ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به وجود این باور در برخی دولت‌ها و ملت‌های جهان که بدون همراهی و تسلیم در برابر قدرت‌های جهانی نمی‌توان به پیشرفتی دست یافت، اظهار داشت: کشور ایران پیش از انقلاب اسلامی تماما در اختیار دولت‌های غربی قرار داشت اما هیچ پیشرفت علمی قابل توجهی را در آن دوره شاهد نبودیم. در حالی که پیش از انقلاب اسلامی مردم مجبور به مراجعه به پزشکان عمومی هندی و پاکستانی بودند، امروز جمهوری اسلامی ایران قطب پزشکی منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید و پیشرفته‌ترین خدمات درمانی و جراحی‌های پزشکی بدست متخصصان ایرانی صورت می‌گیرد که بخش عمده آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، جمهوری اسلامی ایران را یکی از پیشروترین کشورها در حوزه واکسیناسیون برشمرد و یادآور شد: در ایام شیوع ویروس کرونا، جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که به فرمول ساخت واکسن کرونا دست یافت و موفق به مهار شیوع گسترده این بیماری مزمن شد.

وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف، علی‌رغم شدیدترین فشارها از سوی دولت‌های سلطه‌گر، خاطرنشان کرد: ربات جراحی که توسط آیت الله رئیسی در سفر به اندونزی به رئیس جمهور این کشور دوست و برادر، اهدا شد، یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای پزشکی به شمار می‌آید که کشورهای انگشت شماری از تکنولوژی ساخت آن بهره‌مند هستند.

رئیس جامعةالمصطفی در کنار هم قرار گرفتن کشورهای اسلامی از جمله اندونزی، مصر، پاکستان، ترکیه و ایران را زمینه ساز پیشرفت علمی گسترده جهان اسلام دانست و ابراز داشت: البته این وحدت دشمنانی دارد که برای حفظ سلطه ظالمانه خود، تمام توان خویش را برای ایجاد تفرقه و درگیری در میان کشورهای مسلمان متمرکز ساخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به قرار گرفتن جهان در یک مقطع حساس تاریخی و تمدنی، اظهار داشت: در یک سوی این رویارویی، تمدن مادی و استعماری غرب قرار دارد که بیش از سیصد سال دنیا را تحت سلطه استعماری خود داشت و در طرف دیگر این تقابل، مسلمانان بهره مند از تمدنی تازه و الهی برای ارائه به بشریت قرار دارند.

وی سلطه‌جویی و استعمارگری را نتیجه جهانبینی تمدن مادی خواند و یادآور شد: از حدود دویست کشور موجود در نقشه جغرافیایی جهان، ۱۳۰ کشور تجربه زندگی تحت سلطه استعمار را چشیده اند. تنها دولت استعمارگر فرانسه طی ده سال، یک و نیم میلیون مسلمان الجزایری را به جرم استقلال طلبی به قتل رساند. هرچند شیوه استعمار امروز تغییر یافته است؛ اما تفکر استعمارگری در قالب‌های جدید همچنان دنبال می شود. طنز تلخ تاریخ این است که صاحبان سیاه‌ترین کارنامه در زمینه‌ی جنایت علیه بشریت، امروز مدعی شماره یک حقوق بشر هستند!

رئیس جامعةالمصطفی اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی را یکی از مظاهر این تقابل تمدنی دانست و تصریح کرد: امروز شاهدیم دولتی جعلی که سرزمین ملتی را ظالمانه تصاحب کرده و حتی بر اساس اسناد بین المللی غربی نیز اشغالگر به شمار می‌آید، زنان و کودکان بیگناه را آشکارا قربانی می‌نماید و رؤسای کشورهای سلطه‌گر نیز با وقاحت از این رژیم جنایتکار پشتیبانی می‌نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان یکی از عرصه‌های مهم تقابل میان تمدن مادی و تمدن اسلامی را موضوع زن و خانواده دانست و ابراز داشت: آسیب وارد شده از سوی تمدن مادی بر نهاد خانواده در تاریخ بشر بی‌سابقه بوده است و صاحبان این تمدن، با بی شرمی مدعی حقوق زن و خانواده نیز هستند. شما خواهران فرهیخته و اهل دانش به عنوان نمادهای زن مسلمان در جهان به شمار می‌آیید. تمدن اسلامی به دنبال معرفی یک الگوی حیات طیبه به بشریت است و همه ما باید در این رسالت تاریخی، ایفاگر نقش خود باشیم.