نماینده جامعة المصطفی در خراسان؛

سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها گنجینه‌ای فاخر برای تربیت نسل‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح در جمع طلاب تمهیدی خواهر المصطفی خراسان گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگوی همه مسلمانان هستند، در واقع ایشان الگوی در عبادت، اخلاق، سیاست و الگویی نمونه در اجتماع  و خانواده هستند؛ لذا سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها گنجینه‌ای فاخر برای تربیت نسل‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح رئیس جامعة المصطفی خراسان در ادامه جلسات درس اخلاق هفتگی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی خواهران المصطفی خراسان که به مناسبت ايام  شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام خداوند اراده کرده است که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو و نمونه برای مسلمانان باشد.

وي  سیره تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را گنجینه‌ای فاخر برای تربیت نسل‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگوی همه مسلمانان هستند، در واقع ایشان الگوی در عبادت، الگوی در اخلاق، الگوی در سیاست، اجتماع  و خانواده هستند.

رئیس جامعة المصطفی خراسان در ادامه افزود: اسلام و قرآن می‌تواند يك زن را در سن ۱۸سالگی همچون حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به مقام عالی و عصمت  برساند، يعني هيچ گناه و اشتباهي در زندگی او نيست.

وی در ادامه به القاب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و با بیان این که يكي از القاب حضرت زهرا  سلام الله علیها طاهره است، اظهار داشت: طاهره به معنای پاک است، حضرت در اعتقاد طهارت داشت، اهل هواي نفس نبود و توانسته  بود نفس خودش را پاک‌سازی كند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که اصل مهم ديگر در زندگي حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بعد از تزكيه، پاكدامني و طهارت بحث عبوديت است خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عبد محض خدا بود، همه كارها را برای‌خدا و در جهت خدا انجام می‌داد و اخلاص داشت؛ لذا ما  باید در اخلاق، عبادت و سیاست و خانواده همانند حضرت  فاطمه زهرا سلام الله علیها باشیم، زیرا حضرت برای همه الگو هستند.