دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس و مدیران دانشگاه ادیان و مذاهب قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس المصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به حجت الاسلام والمسلمین نواب و مدیران دانشگاه ادیان و مذاهب، به معرفی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت و ویژگی‌ها و دستاوردهای این مرکز علمی بین المللی را تشریح نمود.

وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، یادآور شد: مدارک جامعةالمصطفی در نزدیک به ۱۷۰ رشته، گرایش و مقطع از سوی وزارت علوم صادر می‌گردد و البته در کنار آن، نظام سطوح حوزوی نیز در المصطفی برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تنوع کم‌نظیر ملیتی جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: در کنار بخش حضوری، دانشگاه مجازی المصطفی نیز پذیرای دانشجویان غیرحضوری از سراسر جهان است و سالانه حدود دو هزار نفر فراگیر در دوره‌های موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به تحصیل پیروان مذاهب مختلف اسلامی در مراکز داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، ابراز داشت: یکی از خدمات قابل توجه و مؤثر جامعةالمصطفی آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است که به اذعان دست‌اندرکاران این عرصه، نقش بی‌بدلیلی در توسعه زبان فارسی در سراسر جهان ایفا نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان جامعةالمصطفی و نزدیک به سیصد مرکز علمی و دانشگاهی در ایران و سراسر جهان، تصریح کرد:‌ در گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضا رسید که امیدواریم با به‌روزرسانی آن، عرصه‌های جدیدی برای همکاری میان دو دانشگاه گشوده شود.

آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای گسترش همکاری با جامعةالمصطفی

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، از آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای گسترش همکاری‌ها با جامعةالمصطفی خبر داد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اهمیت دیپلماسی علمی و دانشگاهی، گسترش پذیرش فراگیران و دانشجویان بین‌المللی را یکی از الزامات دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور خواند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه که با حضور معاونان و مدیران ارشد جامعةالمصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، دو طرف به بررسی راهکارهای همکاری‌های دوجانبه پرداختند.