رئیس المصطفی در دیدار سفیر تایلند:

فراگیران المصطفی سفیران صلح و دوستی میان ملت ها هستند

سفیر کشور پادشاهی تایلند در تهران با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به آقای پیکیت بونساد و هیئت همراه وی، ابراز داشت: روابط خوب موجود میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های علمی و دانشگاهی می‌تواند گسترش بیشتری یابد و علاقه‌مند هستیم در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی نیز شاهد توسعه روابط و همکاری میان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله جامعةالمصطفی با دانشگاه‌های تایلند باشیم.

وی با اشاره به حدود چهار قرن روابط دوستانه میان ایران و تایلند، خاطرنشان کرد: این روابط دوستانه از زمان حضور شیخ احمد قمی در تایلند میان دو کشور آغاز شد که مزار ایشان در دانشگاه شهر آیودیا قرار دارد. در گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان المصطفی و این دانشگاه به امضا رسیده است که امیدواریم این توافقات در آینده به شکل گسترده‌تری دنبال گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی، ویژگی‌ها و دستاوردهای علمی و بین المللی آن پرداخت و ابراز داشت: المصطفی در کنار رشته‌های علوم اسلامی و علوم انسانی، از امکانات بسیار خوبی در عرصه آموزش زبان بهره‌مند است که یکی از زمینه‌های مناسب برای همکاری دوجانبه میان المصطفی و دانشگاه‌های تایلند به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تحصیل ده‌ها دانشجوی تایلندی در جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: دانشجویان تایلندی از فراگیران بسیار سخت‌کوش و توانمند ما به شمار می‌آیند و از میزبانی این دانشجویان پرتلاش بسیار خرسند هستیم.

رئیس المصطفی با اشاره به تحصیل فراگیران از مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان در برخی از واحدهای داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، یادآور شد: راهبرد جامعةالمصطفی العالمیه احترام به مذاهب مختلف اسلامی و ادیان الهی است و به همین جهت نمونه یک زندگی مسالمت‌آمیز میان دانشجویان المصطفی با مذاهب و ادیان گوناگون را شاهد هستیم.

وی با اشاره به سهم قابل توجه بانوان در جمعیت دانشجویان المصطفی، اظهار داشت: در حال حاضر حدود چهل درصد جمعیت فراگیران المصطفی را بانوان تشکیل می‌دهند که با جدیت به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه به معرفی خدمات دانشگاه مجازی و موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی پرداخت و گفت: المصطفی بیش از سیصد قرارداد همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در دنیا به امضا رسانده است و علاقه‌مند هستیم روابط علمی خود را با مراکز دانشگاهی تایلند نیز گسترش دهیم.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با تشکر از خدمات و حمایت خوب سفارت پادشاهی تایلند نسبت به طلاب تایلندی المصطفی، تصریح کرد: دانشجویان و فراگیران تایلندی جامعةالمصطفی می‌توانند بهترین حلقه‌ها برای ارتباط علمی و فرهنگی میان دو کشور و سفیران صلح و دوستی میان دو ملت باشند.

جامعةالمصطفی نعمتی برای دانشجویان تایلندی است

سفیر پادشاهی تایلند در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصفی ابراز داشت: وجود جامعةالمصطفی نعمتی برای دانشجویان ما به شمار می‌آید و از میزبانی شایسته فراگیران تایلندی در این دانشگاه صمیمانه سپاسگزار هستیم.

وی روابط تاریخی میان ایران و تایلند را پشتوانه گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف دانست و تاکید کرد: سفارت پادشاهی تایلند در تهران خواهد کوشید روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های علمی و دانشگاهی ارتقا یابد.

آقای پیکیت بونساد فراگیری زندگی مسالمت‌آمیز را یکی از مزیت‌های تحصیل فراگیران تایلندی در المصطفی دانست و گفت: ما بسیار علاقه‌مند هستیم در آینده همکاری‌های دانشگاهی میان المصطفی و مراکز علمی تایلند توسعه یابد و در این زمینه آماده همکاری هستیم.