امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

تفاهم نامه همکاری میان جامعةالمصطفی العالمیه و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(قدس سره) قزوین با حضور رؤسای دو دانشگاه به امضا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر قاسم‌زاده و همراهان، جامعةالمصطفی را یکی از مهم‌ترین مراکز علمی بین‌المللی شناخته شده در جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: مدارک المصطفی از سوی وزارت علوم ارائه می‌شود و رشته‌های این دانشگاه بین‌المللی در سه محور اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی تعریف شده است.

وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۰ تفاهم‌نامه همکاری میان المصطفی و مراکز علمی داخل و خارج از کشور به امضا رسیده است که منجر به همکاری‌های گسترده علمی در سطح بین‌المللی شده است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به ارائه برخی رشته‌ها همچون پرستاری، پیراپزشکی و… توسط نمایندگی‌های المصطفی در کشورهای گوناگون با همکاری شماری از دانشگاه‌های کشور، اذعان داشت: یکی از ویژگی‌های المصطفی پذیرش فراگیران علوم اسلامی از مذاهب و ادیان مختلف با نگاه تقریبی است که موجب تمایز این دانشگاه از سایر مراکز علمی دینی در جهان اسلام می‌گردد.

وی جامعةالمصطفی را ظرفیتی فوق‌العاده برای همه مراکز علمی و دانشگاهی کشور دانست و تصریح کرد: امروز علاقه فراوانی برای توسعه همکاری‌های علمی با جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان وجود دارد و المصطفی می‌تواند با تجربه ارزشمند بین‌المللی خود واسطه ارتباط میان دانشگاه‌های ایران و جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار نفر از ۱۳۵ ملیت به صورت حضوری و مجازی در جامعةالمصطفی، یادآور شد: در کنار دوره‌های بلندمدت، موسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی سالانه میزبان هزاران محقق، دانشجو و استاد از دانشگاه‌های ایران و جهان است که از خدمات این موسسه استفاده می‌نمایند.

وی یکی از خدمات مهم جامعةالمصطفی را آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دانست و گفت: فارسی، زبان انقلاب اسلامی و بستر انتقال گفتمان و فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می‌آید. از طریق فعالیت‌های آموزشی المصطفی، تا کنون صدها هزار نفر از سراسر جهان با زبان فارسی آشنا شده‌اند که ظرفیت بسیار گرانبهایی را برای بخش‌های مختلف کشور پدید آورده است.

رئیس المصطفی در ادامه به تشریح برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی این مرکز علمی پرداخت و ابراز داشت: هم اکنون نزدیک به بیست نشریه علمی و هشتاد نشریه تخصصی در جامعةالمصطفی به زبان‌های مختلف منتشر می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان یادآور شد:‌ دانشگاه بین‌المللی قزوین سنخیت فراوانی با جامعةالمصطفی دارد و علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با این دانشگاه بین‌المللی هستیم. امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه، زمینه مناسبی را برای افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی پدید آورد.

توفیق المصطفی در پرورش نسلی از پرچمداران گفتمان انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه بین‌المللی قزوین نیز با ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، اظهار داشت: دانشگاه امام خمینی(قدس سره) در سی سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و در رتبه‌بندی های جهانی از جایگاه خوبی در میان مراکز علمی کشور برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه بین‌المللی دانشگاه امام خمینی(قدس سره) قزوین، ابراز داشت: در دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای به ابعاد بین‌المللی فعالیت این دانشگاه شده است و به دنبال آن هستیم با همکاری مراکزی همچون جامعةالمصطفی، در این مسیر حرکت خود را تسریع نماییم.

آقای دکتر قاسم زاده تاکید کرد: جامعةالمصطفی در پرورش نسلی از پرچمداران گفتمان انقلاب اسلامی دستاوردهای باارزشی داشته است و دانشگاه بین‌المللی قزوین علاقه فراوانی برای همکاری با این دانشگاه در زمینه تربیت دانشجویان بین‌المللی دارد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(قدس سره) قزوین به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.