بازدید مدیر نمایندگی منطقه‌ای سنگال از مجتمع قرآنی کرمه‌سار

حسین اسدی نماینده جامعه با حضور در مركز تحفیظ قرآن کریم و تعلیم دروس دینی امام بابكر سي شهرک کرمه‌سار در حومه داکار از سوی شیخ محمد مختار سیلا مدیر این مجموعه مورد استقبال قرار گرفت و با استادان و طلاب این مرکز قرآنی دیدار کرد.

وی پس از بازدید و استماع تلاوت حافظان و مدرسان برتر این مرکز و تلاوت آیاتی از سوره‌های زمر و کوثر در جمع آنان، در سخنانی به تشریح مراحل انس با قرآن پرداخت و خطاب به حافظان کل این موسسه تاکید کرد: حفظ قرآن پایان راه نیست بلکه نقطه آغاز مراحل فهم و تفسیر و تطبیق اوامر و نواهی کتاب الله در زندگی فردی و اجتماعی است.

نماینده جامعة المصطفی در سنگال در بخش دیگری گفت: عدم فهم صحیح و جامع قرآن از طریق منابع صحیح و مطمئن تفسیری از سوی برخی از به ظاهر عالمان کشورهای اسلامی موجب شده با استفاده ابزاری از قرآن و احکام اسلامی، گاهی علیه برادران مسلمان فتوای جهاد صادر کنند اما همان عالم‌نماها در قضیه فلسطین و نسل‌کشی مردم مظلوم و به‌ویژه زنان و کودکان مسلمان غزه سکوت کنند و عملا با صهیونیست‌ها همراهی نمایند.

مدیر جامعة المصطفی در این دیدار نسبت به پذیرش طلاب حافظ از این مرکز برای ادامه تحصیل در جامعة المصطفی العالمية و برگزاری دوره‌های تخصصی مشترک قرآنی برای تقویت سطح مدرسان قرآنی ماکز اسلامی و دارالقرآنهای سنگال اعلام آمادگی نمود که مورد استقبال آنان قرار گرفت.
همچنین “شیخ محمد مختار سیلا” در سخنانی ضمن تقدیر و سپاس از مدیریت نمایندگی جامعة المصطفی در سنگال، این دیدار را در تثبیت و گسترش ارتباطات فیمابین بسیار موثر ارزیابی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود به خاطرات ماندگار سفر سال ۱۳۹۶ خود به ایران به‌منظور حضور در هیات داوری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی در قم اشاره و بیان کرد: من به چند کشور اسلامی دنیا چندین سفر داشته‌ام اما ایران اسلامی به برکت رهبری یک شخصیت بزرگ قرآنی، کشور قرآن است و با دیگر کشورها تمایز دارد.

گفتنی است این مرکز قرآنی مردمی، بیش از ۴۵۰ قرآن آموز دارد که ۳۵۰ نفر آنان خوابگاهی هستند و پس از حفظ قرآن کریم در دو مقطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی به تحصیل مشغول می‌شوند.