مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مدارس علوم دینی تانزانیا

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علوم دینی ۲۰۲۴ در نمایندگی تانزانیا ️با موضوع ایجاد وحدت رویه در موضو عات آموزشی،فرهنگی،پژوهشی و قرآنی برگزار شد.

برای سومین سال با محوریت جامعه المصطفی و با مشارکت ۱۰ مدرسه علوم دینی از شهرهای مختلف تانزانیا در سالن اجتماعات نمایندگی جامعه المصطفی در شهر دارالسلام برگزار گردید.

این برنامه در جهت هماهنگی و همدلی بین مدارس علوم دینی با شعار “ایجاد وحدت رویه در تعمیق برنامه‌های آموزشی و قرآنی مدارس علوم دینی” در تانزانیا بود که با حضور مدیران مدارس، اساتید و طلاب برادر و خواهر مدارس مختلف تعداد بیش از ۵۰۰ نفر برگزار نمودند.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی نماینده منطقه ای المصطفی ضمن خیرمقدم نکات خود را در سه بخش ارائه نمود و به جایگاه طلبه و چگونگی رفتار و وتوصیه هایی درخصوص رعايت ذی طلبگی،داشتن نظم وبرنامه ریزی وضروت برنامه یزی عبادی وتهذیب نفس اشاره کرد.

در بخش دوم وی به نقش مهم استاد اشاره کرد و اظهار داشت: استاد كسی است كه هم مايه علمی قوی، هم علاقه به تدريس و هم وقت كافی برای مطالعه داشته باشد. استاد باید دو عنصر محوری را در تدريس رعايت كند اول فهميدن مطلب به طور دقيق دوم فهماندن مطلب به طور عميق و دقيق. آنكه مطلب برای او خوب روشن نشد استاد نيست. آنكه مطلب برای او خوب روشن شد ولی توان روشن كردن را ندارد استاد نيست. آنكه واجد اين دو عنصر محوری عميق است يعنی فهم خوب و تفهم خوب می­شود یک استاد موفق.

نماینده المصطفی در تانزانیا در بخش سوم به برنامه‌ها و اهداف المصطفی اشاره کرد و گفت: المصطفی در کشور تانزانیا؛ با تکیه بر اعتبار علمی و بین المللی، سطح علمی مناسب اساتید، دانش آموختگان توانمند، ضوابط آموزشی منعطف و سیاست تقریب مذاهب اسلامی،و… را دنبال می نماید.

وی در انتها به معرفی جشنواره بین المللی قرآن و حدیث پرداخت و اهداف جشنواره امسال را تبیین نمود.

در ادامه، شیخ عبدالرزاق بلال، نماینده مدرسه پیوسته حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه)، شیخ عواذ خمیس نماینده مدرسه بلال مسلم میشن، شیخ حمید جلال مدیر مدرسه پیوسته امام صادق(علیه السلام)، سید عارف نقوی مدیر مدرسه پیوسته امام رضا(علیه السلام)، شیخ شافی مدیر مدرسه پیوسته ابالفضل العباس(علیه السلام) و شیخ رمضان حمادی، نماینده مدرسه پیوسته سیدالشهدا(علیه السلام)  نیز دقایقی به سخنرانی پرداختند.