دیدار رئیس اداره مسلمانان گرجستان با رئیس جامعةالمصطفی

رئیس اداره مسلمانان گرجستان با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به حاج فایق نبی اف و همراهان وی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه روابط بسیار دوستانه و خوبی میان ایران و گرجستان برقرار است و امیدواریم این ارتباطات علمایی به تحکیم بیشتر روابط میان دو کشور بیانجامد.

وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و ابراز داشت: هم اکنون ده ها هزار دانش پژوه از ۱۳۰ ملیت به صورت حضوری و مجازی در واحدهای داخل و خارج از کشور المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تحصیل پیروان مذاهب مختلف اسلامی در جامعةالمصطفی، یادآور شد: رشته های جامعةالمصطفی با مجوز وزارت علوم در ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه محور اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان، ادبیات و فرهنگ ارائه می گردد.

وی ضمن معرفی خدمات دانشگاه مجازی و موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی، اظهار داشت: راهبرد جامعةالمصطفی به تبعیت از نظام جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر تقویت وحدت اسلامی و احترام به سایر ادیان و مذاهب تعریف شده است و بر همین اساس، جامعةالمصطفی با بسیاری از مراکز علمی جهان از ادیان مختلف قرار همکاری علمی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی سیاست ها در یک دهه گذشته شاهد پدید آمدن گروه هایی میان مسلمانان بودیم که به نفرت پراکنی و قرار دادن ملت های اسلامی در برابر یکدیگر دست زدند. امروز دنیای اسلام در شرایطی قرار دارد که جمع بزرگی از مسلمانان تحت فشار و ظلم قرار دارند؛ اما دولت های اسلامی واکنش مناسبی به این جنایات نشان نمی دهد. روزانه ده ها و صدها مسلمان بیگناه در فلسطین قربانی این جنایات می شوند اما ما هیچ حمایتی را از بسیاری دولت های مسلمان شاهد نیستیم. برخی از این دولت ها به زبان مدعی حمایت از ملت فلسطین هستند، اما در عمل بیشترین روابط اقتصادی را با رژیم صهیونیستی برقرار نموده اند.

رئیس جامعةالمصطفی این شرایط اسفناک را نتیجه تفرقه و عدم وحدت میان مسلمانان دانست که مورد سوءاستفاده قدرت های سلطه گر قرار می گیرد و ابراز داشت: تمام تلاش دشمنان ما ایجاد اختلاف و نزاع در جهان اسلام است. اتحاد و برادری در جهان اسلام موجب عزت مسلمانان و شکست توطئه های دشمنان خواهد شد. این اتحاد و برادری نه تنها در جهان اسلام، بلکه باید در میان همه علاقه مندان به جبهه معنویت و عدالت تحقق یابد.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با تقدیر از حمایت دولت گرجستان از مسلمانان این کشور، ابراز داشت: گردهمایی مسلمانان گرجستان حول اداره مسلمانان این کشور به تحکیم جایگاه آنان کمک شایانی می نماید و همین سیاست نیز در جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقلیت های دینی و مذهبی رعایت می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان بر آمادگی جامعةالمصطفی به عنوان یک دانشگاه بین المللی اسلامی برای افزایش همکاری ها با اداره مسلمانان گرجستان تاکید کرد.

رئیس اداره مسلمانان گرجستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دینی، علمی و فرهنگی مسلمانان گرجستان را شایسته تقدیر دانست.

حاج فایق نبی اف در ادامه ابراز داشت: در چند دهه گذشته، علما و فضلای فراوانی از گرجستان به همت جامعةالمصطفی پرورش یافته اند و فعالیت ها و خدمات فرهنگی و دینی به مسلمانان این کشور ارائه می نمایند.

در ادامه دو تن از علمای اهل تسنن گرجستان نیز در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی در این کشور، خواستار افزایش فعالیت های علمی و دانشگاهی المصطفی در گرجستان شدند.