شیخ عبدالمنعم الزین:

شایسته نیست امت “اقرأ” اهل مطالعه و كتابخوانى نباشد

نمایشگاه کتاب، پژوهش و مطالعه که به مناسبت نخستین هفته پژوهش در نمایندگی سنگال برپا گردیده است؛ با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمنعم الزین رئیس موسسه اسلامی و اجتماعی سنگال و از پژوهشگران و مولفان آثار اسلامی افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمنعم الزین رئیس موسسه اسلامی و اجتماعی سنگال و از پژوهشگران و مولفان آثار اسلامی، پس از افتتاح و بازدید از نمایشگاه کتاب، پژوهش و مطالعه که به مناسبت نخستین هفته پژوهش در نمایندگی سنگال برپا گردیده است، در جمع طلاب، استادان و کارکنان نمایندگی سنگال، از اهتمام المصطفی به امر تحقیق و کتاب و کتابخوانی تقدیر نمود.

این پژوهشگر و مولف آثار متعدد اسلامی، با حضور در “میز ویژه مولفان و پژوهشگران” در جمع طلاب و استادان المصطفی، ضمن معرفی بیش از ۱۰ اثر تألیفی خود، به بیان تجارب و خاطراتش در عرصه تحقیق و تالیف آثار پرداخت و با ابراز تاسف از اینکه دیگران امت اسلامی را که نخستین آیه نازل شده بر پیامبرش امر به خواندن است، امت بی‌توجه به مطالعه می‌نامند، طلاب حاضر را به مطالعه کتب مختلف و متنوع در همه علوم مرتبط به اسلام و جامعه انسانی و مخاطبان آینده خود توصیه نمود.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم دستیابی امت اسلامی به استقلال در ابعاد مختلف آن، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه استقلال‌خواهی تحت لوای اسلام در همه عرصه‌ها یاد کرد و فشارها و تحریم‌های غرب علیه این کشور را ناشی از تلاش مستمر در مسیر استقلال‌ و عدم وابستگی ایران اسلامی دانست.

شیخ عبدالمنعم الزین در انتهای این برنامه، به پرسش‌های متعدد طلاب المصطفی در خصوص روش‌ها و اولویت‌های علمی و پژوهشی و کتابخوانی پاسخ گفت.

 

نخستین هفته پژوهش در نمایندگی سنگال با برنامه‌های متنوعی همچون:

  • نمایشگاه کتاب، پژوهش و مطالعه؛
  • نشست علمی با موضوع اعجاز لغوی و بیانی قرآن کریم؛
  • کارگاه پژوهشی با عنوان الأولويات والمناهج البحثية في الدراسات الأسلامية المعاصرة ویژه استادان و دانش‌آموختگان المصطفی؛
  • دیدار طلاب با مولفان و پژوهشگران برجسته و پرسش و پاسخ؛
  • تعیین و تکریم پژوهشگر برتر سال؛
  • مسابقه مقاله‌نویسی ویژه طلاب

در حال انجام می‌باشد‌.