با حضور رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد؛

 دومین مراسم جشن فارغ‌التحصیلی نمایندگی المصطفی در سریلانکا

دومین مراسم جشن فارغ‌التحصیلی نمایندگی المصطفی در کشور سریلانکا با حضور آیت الله دکتر علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

این مراسم با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان، طلاب، دانش پژوهان، دانش آموختگان و مسئولین و دولتمردان این کشور در بزرگ‌ترین سالن شهر کلمبو به نام سالن استقلال برگزار شد.

در این مراسم ۲۵۰ نفر از دانش پژوهان محترم مفتخر به فارغ التحصیلی گردیدند که ۲۰۰ نفر ایشان در رشته‌های مطالعات اسلامی علوم تربیتی و حقوق در دوره‌های بلند مدت کارشناسی و ۵۰نفر هم در دوره های روانشناسی علوم تربیتی مشاوره و زبان سینهالی، به جمع دانش آموختگان المصطفی پیوستند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی دو کشور سریلانکا و جمهوری اسلامی ایران آغاز و سپس حجت الاسلام والمسلمین میر فاطمی نماینده جامعه المصطفی در این کشور ضمن تشکر و قدردانی از همه عزیزان شرکت کنندگان، رسما آغاز مراسم فارغ التحصیلی را اعلام نمود.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله دکتر علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی بود که ضمن تبریک به همه فارغ التحصیلان و تشکر از برگزارکنندگان مراسم، به تبیین جایگاه علم در جهان کنونی پرداخت.

آیت الله عباسی ضمن تبیین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون به مسائل جهانی و شکست رژیم صهیونیستی  در این برهه اشاره نمود.

دکتر دلخوش سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا سخنران دوم این مراسم هم ضمن تقدیر از جامعه المصطفی به تبیین الزامات فعالیت های بین المللی در عرصه بین الملل و تلاش‌ها و موفقیت های جامعةالمصطفی پرداخت.

سخنران بعدی مراسم دکتر اروین تا کومار وزیر مشاور ریاست جمهور کشور سریلانکا بودند.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های بین‌المللی نمایندگی جامعه المصطفی در کشور سریلانکا، مراسم جشن فارغ التحصیلی را افتخاری برای جوانان این کشور دانست.

در این جلسه از دو کتاب، یکی کتاب مرحوم علامه عسکری که توسط یکی از دانش آموختگان و همکاری نمایندگی به زبان سریلانکا ترجمه شده و دیگری کتاب انگلیسی در مورد ارتباط کهن قوم ایرانی و سریلانکایی اثر یکی از اساتید دانشگاه کلمبو و با همکاری نمایندگی جامعةالمصطفی رونمایی شد.

دکتر حکیم از اساتید نمایندگی جامعةالمصطفی و دانشگاه کلمبو و یکی از دانش پژوهان از سخنرانان بعدی این مراسم بود.