رئیس جامعةالمصطفی:

رژیم صهیونیستی عمق پایگاه استعمار در قلب تمدن اسلامی است

اعضای کمیته برگزاری همایش بین‌المللی «75 سال اشغالگری در فلسطین» به همراه نمایندگان نهادهای مشارکت کننده در این همایش، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با آیت الله دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این همایش بین‌المللی خاطرنشان کرد: انتخاب مسئله فلسطین به عنوان موضوع همایش، امروز به یک دغدغه جهانی مبدل گشته و انقلاب اسلامی در این موضوع همواره پیشگام بوده است. امام خمینی(قدس سره) از آغاز نهضت، مسئله فلسطین و ضرورت مبارزه با حضور سلطه‌جویانه و غاصبانه صهیونیزم در منطقه را مطرح نمود.

وی رژیم صهیونیستی را عمق پایگاه استعمار در قلب تمدن اسلامی خواند و یادآور شد: امام راحل با بصیرت الهی خود این موضوع را جزء اولین مسائل انقلاب اسلامی قرار داد و جمهوری اسلامی ایران نیز پرچمدار آرمان رهایی فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است.

آیت الله دکتر عباسی شکل‌گیری پایگاه تمدن غربی در منطقه غرب آسیا را یک طراحی حساب شده دانست و گفت: شواهد این موضوع چنان آشکار است که حتی بنیانگذاران رژیم جعلی صهیونیستی نیز چندان منکر آن نیستند. از زمان شکل‌گیری تمدن جدید، بسیاری از متفکران و فلاسفه غربی، دنیای اسلام را مانع اصلی پیش روی خود می‌دانستند؛ زیرا جهان اسلام از ظرفیت‌های انسانی، مادی و فکری گسترده‌ای برخوردار است که می‌تواند در برابر تمدن مادی عرض اندام نماید.

وی در ادامه به تشریح برخی طراحی‌های تمدن غربی برای تسلط بر جهان اسلام پرداخت و افزود: در کنار رویای تمدن جدید برای سلطه بر جهان، اروپایی‌ها از فرصت استعمار تا حد ممکن استفاده نموده و منافع و دارایی‌های ملت‌های جهان را چپاول کردند. استعمار مستقیم با وجود آثار تلخ بجای مانده، نتوانست ادامه یابد و استعمارگران به روش‌های جدید با استفاده از حکام دست نشانده روی آوردند.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به پیشینه ننگین تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دژ تمدنی استعمار غربی است که در قلب جهان اسلام پایه‌گذاری شد و امروز رهبران این رژیم جنایتکار، کشتار چندین هزار انسان بی‌گناه، اعم از زن و کودک را دفاع از ارزش‌های تمدن غربی می‌خوانند.

وی قساوت رژیم سفاک صهیونیستی را در راستای حفاظت از منافع تمدن استعماری غرب دانست و گفت: مسئله فلسطین یک پدیده جدی تمدنی و جهانی است و باید در این همایش به ابعاد عمیق این جریان پرداخته شود و نباید به یک کشمکش جغرافیایی تقلیل یابد. حمایت همه جانبه غرب از رژیم جعلی صهیونیستی، به منظور ممانعت از شکل‌گیری تمدن اسلامی است که زنگ خطر را برای تمدن مادی به صدا در آورده است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: برجسته نمودن اشغالگری رژیم صهیونیستی حتی بر اساس اسناد رسمی جهانی باید در دستور کار همایش قرار گیرد. به اقرار و اعتراف قطعنامه‌های سازمان ملل، حداقل سه چهارم سرزمین‌های در اختیار رژیم صهیونیستی از نظر قوانین و معیارهای بین‌الملل، اشغالی به شمار می‌آید.

آیت الله دکتر عباسی رسالت این همایش را بسیار اساسی و مهم دانست و افزود: همه بخش‌ها باید تلاش نمایند با وجود امپراتوری رسانه‌ای غرب، پژواک ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند. البته یک همراهی فطری و وجدانی با این ندای حق‌طلبانه در عالم وجود دارد که امروز شاهد بازتاب‌های جهانی آن هستیم. انشالله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه نیز پیرامون ارتقای کیفی همایش مورد توجه دبیرخانه قرار خواهد گرفت.