بازدید جانشین ریاست المصطفی از مدرسه علمیه زنگبار

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور، جانشین ریاست جامعه المصطفی العالمیه و هیئت همراه از مدرسه قرآنی منطقه نیمه خودمختار زنگبار بازدید کرده و در جمع دانش‌آموختگان و طلاب سخنرانی کرد.

در این ملاقات، نماینده منطقه‌ای المصطفی حجت الاسلام و المسلمین تقوی و رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، دانش آموختگان، مبلغین و طلاب حضور داشتند.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین تقوی ضمن خیر مقدم، به اهمیت و تاثیر حضور المصطفی در این منطقه که ۹۸ درصد جمعیت آن مسلمان است، اشاره کرده و معرفی طرح قرآنی تربیت حافظان و قاریان قرآنی در این مدرسه پرداخت.

وی بیان کرد: یکی از اهداف تاسیس این مدرسه این است که طلبه‌ای تربیت شود که زبان و ادبیات قرآن را آموزش ببیند تا بتواند در جامعه مسلمانان حضور پیدا کنند. به لطف الهی خروجی آن طرح بیان شده، امسال در جشنواره قرآنی و حدیثی خود را نشان داده است و ۲ طلبه طور کامل قرآن را حفظ کرده د یکی از آنها جز نفرات برتر شدند و دانش‌پژوهان قرآنی دیگر هم در اجزا مختلف دیگر حافظ هستند.

در ادامه جانشین ریاست جامعه المصطفی ضمن عرض سلام، به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی. دو نعمت را پیامبر به امت اسلام عنایت کرده است یکی قرآن و دیگری عترت است. نسبت به قرآن فرمود تدبر و قرائت قرآن.نسبت به عترت فرمود قل لا اسالکم علیه اجرا الا الموده فی القربی. مدرسه قرآنی شما که مبارک است و انشالله در جهان بدرخشد باید به دنبال قرآن و عترت باشد.

وی تاکید کرد: قرآن را حفظ کنید که بسیار امر مهمی است. قرآن را بفهمید که واجب است. به قرآن عمل کنید که هدف قرآن است. قرآن را تلاوت کنید با صوت و لحن زیبا و دلنشین. رهبر معظم انقلاب فرمودند: مردم از تلاوت قرآن باید به حقیقت قرآن گرایش پیدا کنند. یعنی وقتی آیات دوزخ را تلاوت می‌کنید، مخاطب و شنونده را یاد خوف و عذاب جهنم بیاندازد تا از گناه دوری کنند و وقتی آیات بشارت و بهشت را تلاوت می‌کنند، مردم به بشارت خداوند راغب شوند. ما از مدرسه قرآنی المصطفی این انتظار را داریم. صرفا در قرائت کارهای هنری در قرائت کافی نیست، بلکه زمانی قرائت جمیل ارزش خواهد داشت که وقتی تلاوت می‌شود دلها به سمت و سوی خدا هدایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در ادامه بیان کرد: درباره عترت باید بگویم: خداوند فرمود: قل لا اسالکم علیه اجرا الا الموده فی القربی. مودت غیر از محبت است. محبت امر قلبی است. اما مودت ابراز و اظهار امر قلبی است. کسانی که میخواهند اجر رسالت پیامبر را بدهند باید در بیرون عملا نشان دهند که اهل بیت را دوست دارند. یکی از آثار دوست داشتن اهل بیت، احترام به آنها است. نشانه دوم مودت، اطاعت است. اطاعت از پیامبر و فرزندان آن. لذا باید شما بدانید و آموزش ببینید که چطور اهل بیت از ما رضایت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بناری رئیس مجتمع عالی آموزشی علوم انسانی اسلامی نیز در بیاناتی با توجه به سوابق تدریس قرآنی اظهار داشت: علاوه بر قرائت قرآن و حفظ قران، به تدبر و فهم قرآن بپردازیم. وقتی معانی آن را بفهمیم و تفکر کنیم، در ما تغییر ایجاد خواهد شد.

بازدید جانشین ریاست المصطفی از مدرسه علمیه زنگبار