در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار گردید؛

نشست علمی”راهبردهای مدیریتی انسجام مسلمانان” 

در راستای سلسله پیش نشست های کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی ازدیدگاه مقام معظم رهبری ، نشست علمی" راهبردهای مدیریتی انسجام مسلمانان جهت مقابله با حقوق بشر آمریکایی  " در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار گردید.

استاد رحیمی در این نشست با اشاره به این مهم که حقوق بشر یکی از خواست‌ها و آرمان های اصلی همه انسان‌هاست و اسلام به عنوان یک دینی آسمانی و مطابق فطرت انسان‌ها، به همه خواستهای انسانی توجه نموده است ، عنوان کرد : رفتارهای اصناف و کشورهای مختلف نسبت به اصول موضوعه ی مرتبط با حقوق انسان متفاوت است؛ برخی به آن مؤمن و متعهد اند و برخی از آن به عنوان ابزار جهت دستیابی به اهداف و منافع خود بهره می‌گیرند. از جمله این کشورها، کشور آمریکاست که با نام و پوشش حقوق بشراقداماتی را برای دستیابی به اهداف و منافع خود  انجام می‌دهد.

وی افزود : آمریکا به نام دموکراسی و حقوق بشر نسبت به همه کشورها، منافع مادی وسیاسی خود را دنبال می‌کند. شاهد این اقدام، تجاوز به کشورهای مانند عراق، سوریه و افغانستان و حتی کشورهایی است که به ظاهر با جنگ و تجاوز در آن کشورها وارد نشده است اما از مجرایی تعامل و گفتگو،اهداف و منافع مادی و سیاسی خود را دنبال می‌نمایند.

دکتر رحیمی در ادامه با اشاره به تنش‌های موجود در کشورهای اسلامی، وجود تعارض‌ها و جنگ‌های موجود در کشورهای اسلامی را به سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا مربوط دانست و اظهار داشت : تشکیل گروه‌های مانند القاعده، داعش و برخی گروه‌‌های تندرو و خشن دیگر به اعتراف خود آمریکایی‌ها، حاصل و دست ساخته‌ای خود آمریکاست. آمریکا از این گروه‌ها به عنوان ابزار جهت دستیابی به اهداف خود بهره‌ می‌گیرند.

وی افزود : برخی از رهبران این مسئله را به نحوی ، و سیاستمداران دلسوز جهان؛ مانند سید جمال، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، و اقبال لاهوری به طور دنبال نموده اند و اندیشمندان زیادی تلاش نموده اند تا ضمن آکاهی بخشی به دولتمردان و مردم مسلمان، آنان را از دامی که توسط آمریکا پهن شده است، نجات  بدهند. لکن در مورد اینکه با چه راهبردهای مدیریتی می‌توان در برابرسیاست‌ها و برتامه‌هایی که ذیل عنوان حقوق بشر توسط آمریکا انجام می‌شود، اقدام کرد، تحقیقی مشاهده نشد و لذا این سؤالات از لحاظ مدیریتی قابل طرح اند.

دکتر رحیمی در اینخصوص عنوان کرد : راهبرد می‌تواند به عنوان فرایند تعیین اهداف بنیادی بلند مدت، اتخاذ شیوه کار و تخصیص منابع لازم برای تحقق این اهداف، تعریف شود.  راهبرد یک برنامه جامع برای عمل است که جهت‌گیری‌های عمده سازمان را معین می‌کند و رهنمودهایی برای تخصیص منابع در مسیر کسب هدف‌های بلند مدت سازمانی ارائه می‌دهد؛ لذا انتخاب راهبرد، کاری پیچیده و حتی مخاطره آمیز است؛ زیرا هر راهبرد، سازمان را به یک محیط رقابتی خاص هدایت می‌کند و چگونگی برنامه ریزی مدیران برای تطبیق قوت‌ها و ضعف‌های سازمان با فرصت‌ها و تهدیدات محیطی را معین می‌سازد.