رییس نمایندگی المصطفی در خراسان:

اندیشه و سیره شهید سلیمانی یک الگوی ماندگار برای جوامع بشری است

حجت الاسلام والمسلمین صالح در آستانه سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در جمع طلاب و فضلای غیرایرانی از کشورهای مختلف گفت: اندیشه و سیره شهید سلیمانی یک الگوی ماندگار برای جوامع بشری است که مقام معظم رهبری آن را عنوان مکتب شهید سلیمانی نامگذاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رییس نمایندگی خراسان، در آستانه سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در جمع طلاب و فضلای غیرایرانی از کشورهای مختلف با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی اظهار داشت: چهره شهید سلیمانی از ویژگی‌های اولیاء و ائمه الهی بهره‌مند بود و یقینا ایشان یکی از اصحاب خالص ائمه اطهار(ع) بود که عطر معارف و رفتارهای دینی در قلب و اعضا و جوارح ایشان ظاهر و برجسته است.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان با اشاره به جلوه‌های رفتاری شهید سلیمانی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این شهید والامقام با آن جایگاه جهانی، تواضع، فروتنی و خضوع در برابر بندگان خدا، اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه و به ویژه پدر و مادر بود.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت مردمی بود و توده‌های مردم نیز به او عشق می ورزیدند و تشییع جنازه سراسری ایشان و بدرقه محبت آمیز مردم، بازتاب قلب مهربان و رفتار مهربانانه او با مردم به ویژه با جوانان بود.

این عضو هیأت علمی المصطفی تصریح کرد: شهید سلیمانی برای مردم، در میان مردم، عاشق مردم و فدایی مردم بود و این جلوه رفتاری برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) است که باید در طلاب نهادینه شود. شخصیت شهید سلیمانی مصداق آیه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم و تجلی ایمان راسخ و اعتقاد عمیق به خداوند بود.

حجت الاسلام ‌والمسلمین صالح اظهار داشت: تجسم شجاعت شهید سلیمانی ندای شجاعانه هل من مبارز این شهید در مقابل آمریکا و استکبار جهانی بود.

وی افزود: شهید سلیمانی ذوب در ولایت و سرباز واقعی رهبری بود و اینکه امروز کلمه سرباز بر روی مزار ژنرال ارشد ایران اسلامی نقش بسته است یک درس مهم برای همه ما در حوزه ولایتمداری در هر درجه و رتبه‌ای است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با ایمان به تشخیص ولایت در هیچ امر ولایی ذره‌ای تأخیر و تساهل نداشت و با مطیع بودن و همراه و همگامی مستمر با ولایت از ویژگی‌های نمونه بارز ولایتمداری بود.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان اضافه کرد: بصیرت عمیق شهید سلیمانی نیز برای همه ما به ویژه نسل جوان ما که مواجه با یک تهاجم و جنگ ترکیبی است یک الگو است.

وی افزود: امروز دشمن با چهره‌ها، نقشه‌ها و ابزار مختلف در مقابل اسلام و مقاومت صف کشیده است و اگر ما از دشمن شناخت عمیق نداشته باشیم بر ما مسلط خواهند شد و در این ‌راستا ایجاد اختلاف یکی از وجوه مهم جنگ ترکیبی دشمن است و امروز نظام استکبار، تفکر متهجر تکفیری و اختلافات، تهدیدهای مشترک برای جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح تصریح کرد: شهید سلیمانی مذاهب و ادیان مختلف را در سوریه در کنار هم جمع کرد و این نقش یک عالم دینی با بصیرت است و در این راستا طلاب المصطفی باید پرچمدار صلح در سراسر جهان باشند.

وی افزود: شهید سلیمانی در عین اینکه یک مصلح بزرگ در دنیای امروز است اما در مقابل دشمنان یک صاعقه رعد آسا بود. شهید سلیمانی بسیار شجاع بود و این ریشه در بصیرت او داشت. راه او اندیشه و رفتارهای شهید سلیمانی مشعل فروزان مسیر آزدیخواهان جهان در طول تاریخ است.