یادداشت / هم‌چون حمزه سیدالشهدا

هزاران جوان مجاهد را در لبنان با همین روحیه اشداء علی الکفار، تربیت و میلیونها زن و مرد مسلمان و آزاده سراسر جهان را تحت تاثیر تفکر جهادی و تربیت انقلابی و استکبارستیزی خویش قرار داد .

بسم الله الرّحمٰن الرّحِیم

فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

اسوه مجاهدت و ایثارگری و پرچمدار عزت و مقاومت امّت اسلام، حجة الاسلام والمسلمین شهید سید حسن نصرالله (اعلی الله مقامه) با سابقه درخشان بیش از چهل سال جهاد خستگی ناپذیر و حماسه شبانه روزی، به آرزوی دیرینه اش دست یافت و همچون جدّ مظلومش اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با تن غرقه در خون، روح شریفش در ملکوت اعلی به جمع انبیاء و صدّیقین و شهدا پیوست.

او را اگر بخواهیم تشبیه کنیم، در عِداد شهدای طراز اول اسلام، چون حمزه سیدالشهداء، مالک اشتر نخعی و یاران با وفای حضرت اباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) قرار میگیرد.

او عبد صالح خدا بود که با روح اخلاص، ایمان سرشار، توکل زاید الوصف به قدرت لایزال الهی و الهام گیری از راه و منش حضرت امام خمینی کبیر ( قدس الله نفسه)، تمامی قدرت گسترده مستکبران و ارّابه جنگی رعب انگیز رژیم صهیونیستی را، بسان خانه عنکبوت، سست و بی مقدار، دژهای غیر قابل نفوذ آنها را چون قلعه خیبر، فرو ریختنی و ابهت رژیم نامشروع را درهم شکست.

هزاران جوان مجاهد را در لبنان با همین روحیه اشداء علی الکفار، تربیت و میلیونها زن و مرد مسلمان و آزاده سراسر جهان را تحت تاثیر تفکر جهادی و تربیت انقلابی و استکبارستیزی خویش قرار داد .

از سوی دیگر، شهید عزیز، نصرالله با حکمت، حلم، برخوردهای متواضعانه و سرشار از عواطف، تحلیل‌های عالمانه، بیان رسا و رویکرد رحماء بینهم، توانست کشور لبنان را با آنهمه تفاوتهای مذهبی، و سیاسی اعم از شیعه و سنی، مسیحی و سایرین، از اختلاف، تشتت و سنگربندی در مقابل یکدیگر نجات داده، به وحدت، رعایت مصالح ملی، همراهی و طرفداری از مقاومت متمایل نماید.

از این جهت نیز او میتواند الگوی جامع و موفق برای همه سیاستمداران و روحانیت اسلام در ایران و سراسر جهان باشد که امروز نیاز مبرم برای تعامل صحیح با مردم و ایجاد ائتلاف در امت اسلام است.

بدون تردید همانگونه که پروردگار متعال، شهیدان را زنده، خشنود و پر بشارت در نعمت سرای ابدی‌شان معرفی نموده است، پس از وصال آنان نیز، پرچم پرافتخارِ فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ، که ایشان و سرداران همراه و اسلاف شهیدش بر دوش حمل می‌کردند، توسط هزاران تربیت شده مکتب جهاد و شهادت با عزم بیشتر در اهتزاز خواهد ماند و انشالله تا آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین راه پر افتخارشان، امتداد خواهد یافت.

اینجانب از پیشگاه خداوند قادر متعال برای همه سبک‌بالان عاشق و بلندپرواز، برترین مقامات رضوان الهی را طلب نموده، شهادت سید محبوب مقاومت و همراهان شهیدش را به پیشگاه ولیعصر ارواحنا فداه، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) امت اسلامی در شرق و غرب جهان، ملت شریف لبنان، خاندان بزرگ ایشان، جبهه مقاومت اسلامی و حزب الله قهرمان، تبریک و تسلیت عرض می نمایم؛ و از ذات کبرائی (واللّهُ عَزِیزٌ ذو انْتِقام) برای رژیم صهیونیستی و حامیانش که دستشان تا مرفق در خون هزاران شهید مظلوم در لبنان و فلسطین فرو رفته است، نابودی و اضمحلال را طلب می‌نمایم.

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ

طلبه حوزه علمیه قم

محمد باقر صالحی

۱۴۰۳/۷/۷