در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد؛

مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری(ع)

جشن سالروز ولادت پربرکت امام حسن عسکری(علیه السلام) ظهر امروز در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت، دبیر مشاوران منطقه ای جامعةالمصطفی در این مراسم ضمن تبریک ولادت فرخنده امام حسن عسکری(علیه السلام) و با درود به ارواح مطهر شهدای اسلام به ویژه علامه شهید سیدحسن نصرالله، خاطرنشان کرد: جمله ای از امام حسن عسکری(علیه السلام) نقل شده است که می فرماید هیچکدام از پدران بزرگوار من از ائمه اطهار(علیهم السلام) به این گرفتاری مبتلاء نشدند که من دچار آن شدم. با وجود همه مصائب و سختی های که امامان معصوم(علیهم السلام) در ادوار مختلف به آن دچار بودند، هیچ کدام مانند آن حضرت مورد انکار قرار نگرفت.

وی ادامه داد: در زمان امامت حضرت امام هادی(علیه السلام) به دلیل شرایط سختی که وجود داشت، آن حضرت نمی توانست فرزند خود را به عنوان امام بعدی به جزء بعضی از خواص اصحاب معرفی نمایند. بنابراین پس از شهادت ایشان، چهار گروه پدید آمدند. عده ای بکلی منکر شهادت امام هادی(علیه السلام) شدند. بعضی پیرو سیدمحمد شدند و عده ای به دنبال جعفر کذاب افتادند. اهل معرفت نیز پیرو امام حسن عسکری(علیه السلام) بودند.

سخنران مراسم با اشاره به برخی از شرایط این دوره حساس، ابراز داشت: امام حسن عسکری(علیه السلام) در چنین شرایط سختی باید عهده دار امامت شود و در عین حال زمینه را برای دوره غیبت فراهم نماید. بنابراین وضع زندگی ایشان شرایط ویژه ای است.

وی در ادامه به مطالبات حضرت از پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) پرداخت و گفت: حضرت در نامه ای به ابن بابویه، عالم برجسته اهل قم، برای ایشان دعا می نمایند و او را معتمد خود می خواند و سپس وصیت ها و سفارش هایی از جمله تقوای الهی، اهتمام به ادای نماز و زکات را مطرح می نماید. باید بدانیم اگر نماز در زندگی تعطیل شد، یک ابتلاء سرطانی داخل می شود که صدمات فراوانی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت ادامه داد: حضرت در ادامه شیعیان خود را به کنترل خشم و گذشت دعوت می نماید. بسیاری از اختلافات خانوادگی و اجتماعی ناشی از عصبانیت های بی مورد و خشم کنترل نشده است. بردباری، تفقه در دین، صله رحم، تلاش برای رفع مشکلات دیگران، اهتمام به قرآن کریم از دیگر توصیه هایی است که حضرت در این نامه به ما سفارش فرموده است.

وی خاطرنشان کرد: امام در ادامه توصیه به نافله شب می فرماید. انجام رسالت های بزرگ در روز، بدون بهره مندی از نافله های شب ممکن نیست. حضرت می فرماید آن کسی که نماز شب را خفیف بشمارد، در مسیر اهل بیت(علیهم السلام) حرکت نکرده است.
سخنران مراسم صبوری و انتظار شیعیان برای فرج را یکی دیگر از توصیه های مهم امام حسن عسکری(علیه السلام) خواند و گفت: منتظر واقعی حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) باید آراسته به صفات و ویژگی هایی باشد که حضرت در این روایت بیان نموده است. منتظر امر بودن هزینه دارد و اینکه حضرت پس از توصیه های اخلاقی انتظار فرج را مطرح نمود، نشان می دهد انتظار فرج سنخیت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را می طلبد.

شهید سیدحسن نصرالله موجب آشتی یک ملت شد

وی شهدای اسلام را از جمله منتظران واقعی فرج دانست و گفت: از جمله شاخص ترین این شهدا در عصر ما، مرد بزرگ و سرمایه عظیم بشریت، علامه سیدحسن نصرالله است که بزرگترین نماد مبارزه با نژادپرستی و ظلم بود. سیدحسن نصرالله در راه آزادی و نابودی رژیم غاصب و آپارتاید صهیونیستی، چهل سال شب و روز مجاهدت نمود. ایشان زمانی که دبیرکل حزب الله لبنان شد، در بیروت گروه های مختلف به روی هم اسلحه کشیده بودند و رژیم صهیونیستی نیز به تجاوزات خود در این کشور ادامه می داد. سیدحسن نصرالله با اخلاق و رفتار خود، مورد اعتماد و علاقه همه گروه ها قرار گرفت و باعث آشتی یک ملت شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت، شهادت سیدحسن نصرالله را تولد دیگر ایشان برای یک نقش آفرینی بزرگ تر خواند و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم شهدا زنده هستند و این بشارت را می دهند که اهداف و راه آنان در دنیا با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

گفتنی است این مراسم با مدیحه سرایی به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن عسکری(علیه السلام) ادامه پیدا کرد.