در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد :

درس اخلاق ویژه کارکنان و اساتید در نمایندگی گلستان

درس اخلاق ویژه کارکنان و اساتید در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد. در این درس که چهارشنبه 12 بهمن ماه برگزار گردید ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاملی عضو هیئت علمی نمایندگی گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی در این درس اخلاق به مناسبت ولادت امام جواد(علیه السلام) و امامت ایشان در سنین نوجوانی به بحث “تربیت نوجوان در مکتب اهل بیت(علیهم السلام)” پرداخت.

استاد اخلاق، تربیت اولاد در عصر رسانه و فضای سایبری را متفاوت از دوره های گذشته دانست و عنوان کرد: والدین دارای مسئولیت فراوانی برای تربیت اولاد هستند و قرآن کریم در این خصوص می فرماید : “وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ” (در موقف حساب نگاهشان دارید که در کارشان سخت مسئولند.)

دکتر شاملی با اشاره به تفاوت روش ها در تربیت دینی بر اساس اختلاف نسلها عنوان کرد : لزوم سرمایه گذاری مادی و معنوی در زمینه تربیت بر کسی پوشیده نیست ؛ و مع الاسف عقب ماندگی جامعه ما در تولید ابزارهای تربیتی مثل بازیهای رایانه ای و نگارش بازی نامه های مبتنی بر فرهنگ و اندیشه دینی و میهنی ، امر تربیت و پرورش نسل جدید را بسیار دشوار نموده است.

وی تبلیغات فراوان برای جذب نسل نوجوان در کلاس های موسیقی، زبان خارجی و … را هدفمند دانست و عنوان کرد: پیام آشکار با ذهن خودآگاه و غیر آشکار با ذهن ناخودآگاه دریافت می گردد و ذهن خودآگاه دارای خاصیت انتخابگری است لیکن ذهن ناخودآگاه اینگونه نیست لذا القا مفاهیم بیگانه و مغایر با ارزشها از طریق تبلیغات نرم و غبر آشکار صورت می پذیرد.

عضو هیئت علمی المصطفی با اذعان به تاثیر شگرف ابزارهای تبلیغی مثل موسیقی انگیزشی و … اظهار داشت: برای مقابله با آثار سوء تبلیغات می بایست به کنش های مثبت روی آورد و تاکید به ورزش در اسلام نیز از همین روی است. چرا که رهاشدن از انرژیهای کاذب و تنیدگی از جمله فوائد ورزش بشمار می رود.